Chcete, aby této zemi vládl Andrej Babiš?Anketa
„Anti-petrodolarový šéf ropného gigantu zemřel za podivných okolností při letecké havárii v Moskvě,“ píše Durden v titulku. De Margerie se stal jednou z obětí letecké nehody, při které podle informací světových tiskových agentur do jeho letadla na moskevském letišti Vnukovo narazil stroj na odklízení sněhu. První zprávy hovořily o čtyřech obětech, později bylo nalezeno ještě páté tělo, které s největší pravděpodobností patří řidiči zmíněného stroje na odklízení sněhu. Na místě probíhá vyšetřování s podezřením, že patrně došlo k porušení bezpečnostních předpisů. Hovoří se o tom, že řidič stroje mohl být pod vlivem alkoholu.
Celý text v angličtině najdete ZDE
Durden konstatuje, že sice mohlo jít o nešťastnou náhodu, ale zároveň připomíná vyjádření de Margerieho pro agenturu Reuters, které před třemi měsíci vzbudilo velkou pozornost. „Euro by mělo dostat v mezinárodním obchodu mnohem více prostoru. Fakt, že jsou ceny ropy uvedeny v dolarech, neznamená, že by bylo nutné za ropu platit dále jen v dolarech,“ poznamenal tehdy de Margerie.
Durden dále píše, že i přes západní sankce vůči Rusku, které zakazovaly financování ruských projektů ze Západu, francouzská ropná společnost Total pod vedením de Margerieho pokračovala ve spolupráci s ruskou společnosti Novatek a čínskou firmu CNPC. Durden z rozhovoru de Margerieho pro Reuters připomíná ještě jednu důležitou pasáž, prostřednictvím které si mohl de Margerie na Západě udělat nepřátele. „Mohou Evropané žít bez ruského plynu? Odpověď zní ne. Existují nějaké důvody žít bez nej? Myslím, že ne a tím nechci nijak hájit zájmy Ruska,“ řekl v létě šéf Total.
Naopak včerejší editoral deníku The Moscow Times jakoukoli konspirační teorii vyvrací. Již v titulku autor tohoto textu píše, že úmrtí šéfa společnosti Total nebyla nehoda, ale ani důvod, abychom se uchýlili ke hledání konspiračních teorií. Hlavním důvodem je prý chyba lidského faktoru a nehoda je rovněž symbolem neutěšeného stavu dopravních služeb v Rusku . „Podobné tragédie se stávaly i v nedávné minulosti. Stačí zmínit leteckou havárii z roku 2010, kdy zemřel tehdejší polský prezident Lech Kaczyński a spolu sním dalších 95 lidí na palubě,“ píše ruský deník.
Celý text v angličtině najdete ZDE
„Na letišti Šeremeťovo zemřel letos v srpnu muž na srdeční zástavu, protože nouzový záchranný tým se k němu dostal až za hodinu. V červenci zase zahynulo 24 lidí při havárii moskevského metra, která byla podle posledních informací způsobena technickou závadou. V roce 2011 zemřelo při potopení výletní lodi Bulgaria na řece Volze 122 pasažérů. O dva roky dříve v permském hudebním klubu zemřelo při požáru dokonce 156 přítomných, protože bylo porušeno hned několik bezpečnostních pravidel,“ zmiňuje The Moscow Times další tragické případy.
Problémem podle ruského deníku je, že příslušní úředníci, kteří mají na starost bezpečnostní systémy, berou svoji práci jako výhodný kšeft a nikoli jako službu veřejnosti. „Na samém vrcholu této hromady chamtivosti potom leží mnohasetmiliardové zpronevěry státního fondu. Podle blogera Alexeje Navalného přišel stát před Olympijsými hrami v Soči nejméně o 51 miliard dolarů v důsledku uplácení stavebních firem s vazbami na Kreml. Svoji roli sehrává jistě i fakt, že lidé zodpovědní za bezpečnostní systémy svoji práci vykonávají liknavě a nezodpovědně,“ míní deník.
Zkorumpovanost a liknavost, to je podle The Moscow Times největší problém ruských státních úředníků. Dokud se prý jejich přístup nezmění, budou lidé v ruských nočních klubech, ulicích i na letištích i nadále zbytečně umírat. „Za zmínku jistě stojí, že jeden z terminálů na letišti Vnukovo využívá ke svým letům i Vladimir Putin,“ varuje ruský deník v závěru.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pro