Tatra plánuje další expanzi do zahraničí

15.01.2021 14:59

Stále úspěšnější kopřivnická automobilka oznámila své ambiciózní plány do budoucna. Ty se týkají zejména expanze do Jižní Ameriky. V Brazílii chce vybudovat výrobní závod, který by produkoval vozy Tatra pro tamní trh.

Tatra plánuje další expanzi do zahraničí
Foto: Tatra Trucks
Popisek: TATRA TRUCKS zrenovovala a ukázala jeden ze svých prvních dakarských závodních vozů.

Kopřivnická společnost, která v červnu oslavila 170.výročí své existence, za minulý rok vyrobila téměř 1200 nákladních a speciálních vozů. Na export mířilo 60 procent z nich.
 
„Pro rok 2021 plánujeme srovnatelný objem výroby a prodejů jako v roce 2020. Neustále rozšiřujeme portfolio zákazníků a projektů tak, abychom tohoto cíle dosáhli,“ říká Pavel Lazar, generální ředitel a předseda představenstva Tatra Trucks. 
 

Anketa

Kdo ze jmenovaných chybí ve vysoké politice nejvíc?

hlasovalo: 6032 lidí
Rozvíjející se podnik, patřící do impéria CSG Michala Strnada, se specializuje zejména na projekty v obranném průmyslu. Pokrývá nejen strategické zakázky pro českou armádu, ale míří i na sousední trhy, zejména slovenský a polský. Zde vzniká společný projekt s výrobcem Huta Stalowa Wola na výrobu obrněného vozidla s podvozkem Tatra 4x4, který by využívala polská armáda. 
 
Tatra nedávno také projevila zájem o závod výrobce autobusů a nákladních automobilů MAN v hornorakouském městě Steyr. MAN, který je dceřinou firmou společnosti Volswagen, chce do roku 2023 propustit až 9500 zaměstnanců, tedy více než čtvrtinu všech zaměstnanců.
 
Velký úspěch zaznamenala Tatra v Německu, kde získala významnou referenční zakázku na dodávku 41 speciálů Tatra Force 4x4 pro hasičské jednotky spolkové země Braniborsko. Podle mluvčího společnosti Andreje Čírtka se jedná o mimořádnou událost, protože konkurence na německém trhu je obzvláště silná. 
 
Navzdory pandemii, která zasáhla i automobilový průmysl, Tatra žádný propad nezaznamenala. Ačkoliv většina evropských automobilek musela na čas přerušit výrobu, nezastavila výrobu ani na jediný den. „I když ještě nezveřejňujeme hospodářské výsledky, můžu říci, že se nám díky zavedeným organizačním opatřením a oboustranně vstřícné spolupráci se všemi obchodními partnery povedlo nejen zajistit výrobu bez přerušení, ale i překročit plánované obchodní a ekonomické cíle na rok 2020“, potvrdil Miloslav Mahut, ekonomický ředitel společnosti Tatra Trucks.
 
 
 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Barbora Richterová

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

21:33 „Blyatmobil.“ Ruský vynález se chytil. Odhalil ukrajinskou slabinu

Ruským tankům nazývaným „blyatmobiles“ nebo „želví tanky“ či „bitevní stodoly“ se dostává pozornosti…