Ačkoli Fischer uvádí, že prozatím za venkovní inzerci utratil 528 tisíc korun, TI to spočítala zcela jinak. Na svoje webové stránky umístila náklady na kampaně prezidentských kandidátů a takto shrnuté náklady Jana Fischera činí necelých 13 milionů korun. Informaci přináší server Česká pozice.
Transparency International totiž ve svých výpočtech vycházela z ceníkových cen mediálních agentur. Jana Víšková, tisková mluvčí Fischera, vysvětlila České pozici, že enormní rozdíl v obou částkách tkví právě v tom, že organizace pracuje s ceníkovou cenou, což podle ní není relevantní. "Častokrát totiž nakupujeme plochy v rámci tzv. last minute nabídky, nebo plochy, které nejsou na těch nejatraktivnějších místech," uvedla.
Zákon se slevami nepočítá
David Ondračka z Transparency International ovšem upozorňuje na přesné znění zákona, ze kterého vyplývá, že do limitu kampaně se musí započítávat právě ceny běžné, uvedené v cenících jednotlivých agentur. Konkrétní ustanovení totiž říká: "Bylo-li plnění, které je součástí volební kampaně, poskytnuto bezplatně nebo za cenu nižší než obvyklou, započítá se do této částky jeho obvyklá cena."
V takovém případě by potom schopnost Fischerova volebního týmu sjednat výhodnější cenu přišla vlastně vniveč. Fischer sice v daný moment ušetří, ale to neznamená, že díky vyjednání výhodnější ceny, případně poskytnutí reklamního prostoru zcela gratis, bude mít náskok před ostatními kandidáty.
Pokud by se ukázalo, že konečná částka bez započítání slev překročí stanovený limit 40 milionů korun, pravděpodobně by vznikly pochybnosti a vzápětí práce pro právníky i mediální experty, kteří by museli situaci řešit, uzavírá server Česká pozice.
Jan Fischer
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: adr