První červenec by mohl být revolucí v české státní správě. Spuštění základních registrů by občanům usnadnilo návštěvy úřadů, kde by museli vyplňovat formuláře kvůli sebemenší změně v osobních údajích. Takto by byly uloženy v centrální databázi společné všem úřadům.
"Skutečně dojde k výraznému snížení byrokratické zátěže a zjednodušení komunikace mezi občany a úřady," slibuje si Robert Ledvinka z odboru veřejné správy na ministerstvu vnitra.
Tři týdny před spuštěním však první testy odhalily dva problémy, informuje ČT. Ministerstva prý zatím nenahlásila, jaká je jejich agenda pro občany – to znamená, že se vlastně neví, co vše bude online. Také prozatím neexistují nové digitální formuláře.
Úřady podle mluvčího ministerstva vnitra Pavla Nováka ale spouštění systému nezaspaly. "Znamená to, že některé úřady přípravu, která je přesně popsaná v zákoně, spíš podcenily," míní. "Je to systém, který je celosvětově unikátní, tak určitě určité obavy s tím spojené tady jsou, ale věříme, že to bude fungovat, tak jak má," ujišťuje Novák.
Pokud by se nakonec vše nestihlo, lidé by podle ministerstva ovlivněni nebyli. Problémy by se týkaly jen samotných úředníků. V nejhorším by lidé museli ještě nějakou dobu podávat formuláře „postaru“.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan