VÍME PRVNÍ Dopravní podnik v Praze chystá audit smlouvy s firmou Siemens. Může prý jít o rizikovou spolupráci

14.06.2019 13:56

To, o čem ParlamentníListy.cz informovaly v polovině května, se ukázalo jako pravdivé tvrzení. Naše zdroje z pražského DP tehdy připustily, že dozorčí rada městského kolosu hodlá pověřit auditní oddělení kontrolou smlouvy na takzvaný full servis, který pro soupravy metra zajišťuje firma Siemens.

VÍME PRVNÍ Dopravní podnik v Praze chystá audit smlouvy s firmou Siemens. Může prý jít o rizikovou spolupráci
Foto: red
Popisek: Siemens

Anketa

Myslíte, že demonstrace ,,Milionu chvilek" svrhnou Babišovu vládu?

5%
95%
hlasovalo: 36613 lidí
V pátek naše redakce obdržela zápis z jednání dozorčí rady z dubna letošního roku, kde je černé na bílém vidět, že „dozorčí rada vzala na vědomí plánovaný audit smlouvy s firmou Siemens“. Úkolem byl pověřen „ing. Mozola z interního auditu, který přislíbil zohlednění tohoto požadavku". Jak lze dále vyčíst z jedenáctistránkového dokumentu, který mají ParlamentníListy.cz k dispozici, spolupráce s firmou Siemens může být považována za rizikovou.

Už v květnu přitom naše redakce upozornila na skutečnost, že tato velkorysá smlouva byla uzavřená velmi narychlo a pro dopravní podnik je podle našich zdrojů značně nevýhodná. To nám prozradili dva vysocí zaměstnanci DP, kteří jsou o formování smlouvy informováni.

Proti tomuto nařčení se ale Siemens brání. „Jednání o nové smlouvě Full Service na údržbu linky C pražského metra probíhala několik měsíců a ve finální fázi samozřejmě probíhala za účasti vedení obou společností,“ řekla nám Petra Kracíková ze společnosti Siemens.

Naše zdroje, které si přejí zůstat v anonymitě, ovšem dodávají: „Byl obrovský tlak, aby se to stihnulo za Gillara (někdejší generální ředitel, pozn. red.) podepsat. Nejvíce proti byl paradoxně současný ekonomický ředitel Peter Hlaváč, ale i ten nakonec udělal, co se po něm chtělo.“

„Servis kolejových vozidel je velmi problematická záležitost, proto je potřeba si zajistit všechny dostupné podklady včetně auditu, aby bylo možno odpovědně rozhodnout,“ doplnil pro PL člen dozorčí rady Michal Štěpán.

ParlamentníListy.cz již delší dobu sledují zákulisní změny v Dopravník podniku. Ty hlavní se týkají především pozice ředitele bezpečnosti, tlaku na odchod ekonomického ředitele Hlaváče a rovněž „změny“ smlouvy s firmou Siemens, za kterou mnoho z námi oslovených zdrojů vidí nevýhodnost a ukvapenost někdejšího vedení.

Siemens Mobility, s.r.o. zastupuje Roman Kokšal (který byl v minulosti opakovaně fotografován na akcích Českých drah po boku nechvalně proslulého Petra Žaludy) spolu s Josefem Capouškem. Další z řady firem, které nesou slovo "Siemens" ve svém názvu, je shodně znějící eseróčko. Jeho základní kapitál činí 571.080.000 korun a jeho jednatelem je Eduard Palíšek a Němec Michael Axmann. Obě zmíněné firmy sedí na adrese Siemensova 1, přičemž se nejedná o žert, dotyčná ulice na Praze 5 skutečně existuje.

Tématu se budeme nadále věnovat.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tomáš A. Nový

MUDr. Ladislav Václavec byl položen dotaz

Zdraví máme jen jedno

Pane senátore, hlasoval jste pro senátní novelu zaměstnávání zahraničních zubařů u nás. Tito studenti medicíny, možná lékaři mají pracovat pod dohledem českého l=kaře, který asi podle vás nemá co na práci a tak bude dohlížet. Bez řádně ukončené zkoušky z českého jazyka a slevovat z náročnosti aproba...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Českou školu překopou od základů. Genderové pexeso a dějepis na přeskáčku

20:00 Českou školu překopou od základů. Genderové pexeso a dějepis na přeskáčku

Do konce května probíhá veřejné projednávání nových školních osnov, které od loňského podzimu reform…