Vysvětluje, že úspěch hnutí na místní úrovni je způsoben tím, že voliči jednotlivé kandidáty dobře znají. „Jenže jednoduchá logika, že součet lokálních úspěchů dá dohromady úspěch celostátní, nemusí fungovat,“ varuje Honzejk. A upozorňuje, že značka STAN ve veřejném povědomí zafixována není. „Když ji zadáte do Googlu, první čtyři výsledky se netýkají politického hnutí, ale kempinkového obydlí,“ argumentuje.
Podle Honzejka pro úspěch na celostátní úrovni nestačí heslo, že by se maximum věcí mělo řešit na místní úrovni. Pokud mají starostové přichystanou odpověď, že jim nejde o ideologii, ale o praktická řešení, tak hnutí, které říká totéž, už tady máme, uvádí komentátor a dodává: „Jmenuje se ANO a nic nenasvědčuje tomu, že by s ním voliči, otrávení tradičními stranami, byli jakkoli nespokojeni,“ píše Honzejk s tím, že ANO má, na rozdíl od STAN, jednoznačného a silného lídra.
V závěru komentáře se Honzejk snaží STAN odradit od jeho snahy o samostatné politické angažmá na celostátní úrovni těmito slovy: „STAN je sympatický projekt, který spolehlivě funguje do úrovně krajů. Sólování na celostátní úrovni je ale pro něj už hra s možná až nerozumnou mírou rizika.“
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vam