Podle ÚOHS nebyl při vypsání zakázky dodržen zákon o veřejných zakázkách. Asociace televizních organizací (ATO) je tak podezřelá a bylo s ní zahájeno správní řízení. Podle ÚOHS mohla ovlivňovat výběr, a tak jí hrozí pokuta až do výše 5 procent zakázky, což činí 15 milionů korun.
Výběrové řízení zadávala právě ATO a sdruženy v ní jsou kromě Novy i Česká televize nebo třeba Prima. Vítězem tendru na peoplemetry se stala agentura Mediaresearch, s čímž ovšem Nova nesouhlasí. Právě ona totiž považovala výběrové řízení za neprůhledné a chtěla nové vypsání tendru.
Zatím by se neměly učinit žádné další kroky
Nova tak dostala za pravdu od ÚOHS. Kritizovala fakt, že ATO vyřadila z tendru kvůli formálních důvodům tři uchazeče: TNS AISA, GfK Czech a AC Nielsen Czech Republic. Ani generální ředitel televize Jan Andruško nechtěl činit žádné kroky, dokud nebude případ vyřešen. "Domníváme se, že by bylo hodně nezodpovědné přistoupit nebo činit jakékoliv kroky s jakýmkoliv uchazečem ve chvíli, kdy rozhodnutí neznáme," uvedl.
Peoplemetry jsou určující nejen pro Novu, ale i ostatní televize. Na základě těchto dat se dá odvodit, kdy se kolik lidí dívá na televizi, což následně ovlivňuje cenu reklamního času. Sledovanost se takto měří už od roku 1997.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: pan