Až čtvrtina studentů, jejichž kroky míří po maturitě na pedagogické fakulty, si tuto školu vybrala právě kvůli lehkému studiu a snadnému přijetí.
"Je před námi v tomto ohledu černá budoucnost. Je potřeba podstatně změnit pravidla, kdo může učit," vyjádřil své obavy serveru iDnes.cz Ondřej Šteffl, ředitel společnosti Scio. Podle jeho názoru by se pedagogy měli stát lidé, kteří dosáhli úspěchu v jiném oboru, ale už v něm nezamýšlejí pokračovat, či nezaměstnaní absolventi nepedagogických oborů, na které by čekaly vzdělávací kurzy pedagogiky.
Tíživou situaci poklesu kvality úrovně českých kantorů si uvědomuje i ministerstvo školství. "Víme, že pro řadu uchazečů bývají pedagogické fakulty druhou volbou a vnímáme také fakt, že řada jejich úspěšných absolventů nenastupuje dráhu učitele. Našim cílem je zvýšit prestiž a atraktivitu učitelského povolání společně s kariérním řádem, který by měl dát učitelům jistotu dalšího postupu a rozvoje," uvedl mluvčí rezortu Marek Zeman.
Špatný student = špatný učitel?
Student Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy Tomáš Linhart popírá, že by horší úspěchy ve škole ještě nutně znamenaly špatného pedagoga. "Naopak, pokud mi něco nejde, musím mnohdy obtížně hledat správné strategie a tuto zkušenost mohu předávat. Znám lidi, kterým jde vše snadno, ale nejsou schopni učit. Škola je především o výchově. Důležitá je tedy především osobnost kantora, ne jaké měl známky na střední škole," myslí si.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: nem