Základní body volebního programu tvoří titulky článků listu. Jde vlastně o sliby „Zkrotíme ceny energií a vody“, „Dáme lidem práci“, „Léky o 15 % levnější!“ či „Postavíme sociální byty pro mladé“. Vlastní články doplňují fotografie známých tváří ČSSD.
„Lidský příběh“ poutající čtenářovu pozornost je vybrán v souladu s příslušným volebním slibem sociálních demokratů. Na příklad u hesla „Stop půjčkám na 300procentní úrok“ je článek - příběh s názvem „Žiju jako zvíře“. V něm je postava se jménem Zbyněk (35) praví: „Měl jsem pracovní úraz a přišel o práci, nemohl jsem splácet auto. Dlužím více než 200 tisíc korun. Vtrhli ke mně exekutoři a zabavili všechny věci. Zbývá mi pouze životní minimum 2200 korun. Bydlím u starých rodičů.“
V novinách se ČSSD vymezuje i vůči novým stranám a politickým hnutím, kandidujícím v nadcházejících sněmovních volbách. Volit nové podnikatelské strany, jako je Ano, Úsvit či zemanovci, je velké riziko. Jsou nečitelné a s velkou pravděpodobností se rozpadnou dříve, než stačí splnit cokoliv z toho, co dnes slibují. Příklad Věcí veřejných je varující,“ stojí v listu.
Noviny s místní mutací
Každý volební kraj má vlastní volební noviny s pěti konkrétními sliby od ČSSD. Kupříkladu v Brněnském kraji, kde kandiduje předseda strany Bohuslav Sobotka, sociálně demokratický list slibuje: „Chceme dostupné a kvalitní školství, Brno musí být silnou metropolí vzdělání, vědy a výzkumu“ a „Podpoříme jihomoravské zemědělce“.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jma