„Evropský trh s novými automobily roste již tři roky po sobě. Stále se nachází přibližně 5,5 % pod svým maximem z roku 2007, avšak oproti nejnižším údajům o nových registracích osobních aut v roce 2013 roste trh Evropské unie a Evropského sdružení volného obchodu o více než 22 %. Pozitivní zprávou nepochybně je, že rostlo všech pět hlavních trhů. Letošní rok je však unikátní v tom, že s výjimkou Nizozemska rostly registrace ve všech zemích Evropské unie.
Zajímavý vývoj je u některých značek. Volkswagen doplácí na aféru Dieselgate a vykazuje půlprocentní pokles prodejů. Celá skupina však roste především díky Škodě a Audi. Stagnuje rovněž francouzské PSA, naopak razantní nástup zaznamenal Jaguar Land Rover.
V letošním roce očekáváme, že trh s novými osobními automobily nadále poroste. Jestli bude růst dostatečný k tomu, aby trh překonal maxima z roku 2007, je však otázkou. Domníváme se, že historického rekordu letos ještě dosaženo nebude. Řada trhů již vyčerpala svůj růstový potenciál a rok 2017 přináší řadu nejistot. Těmi jsou nejen pokračující jednání o přípravách tzv. Brexitu, ale také volby v některých klíčových evropských zemích. V ekonomické oblasti je pak důležité sledovat, zda bude pokračovat politika tzv. kvantitativního uvolňování Evropské centrální banky nebo zda nedojde k budování nových obchodních bariér ve světě.“
Autor je expert na služby pro automobilový průmysl.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV