Cestující si v Praze koupí jízdenku za 110 Kč, označí ji při první cestě a může 24 hodin jezdit po metropoli bez omezení linkami metra, autobusy, tramvajemi a také vlaky příměstské dopravy na tratích s plnou integrací. To je velká výhoda a ne v každém městě to funguje tak jako v Praze. Někde mají třeba různé jízdenky pro metro a autobusy. Společný lístek neexistuje.
Vynikající je pražské metro. Je dobře, že v celkem ne tak dávné minulosti Dopravní podnik už technologicky zastaralé ruské soupravy vyměnil na lince C za moderní vlaky Siemens a na zbývajících linkách A a B pak původní vlaky výrazně zmodernizovala plzeňská škodovka. Z nich zůstala prakticky jen konstrukce, jinak je všechno nové včetně motorů a moderních systému řízení.
Pražské metro si pochvaloval i izraelský průvodce Daniel, který mně loni v listopadu provázel po Svaté zemi. Vždy když cestuje do Prahy, tak se jím sveze. Líbí se mu, že je přehledné a spolehlivé. Proto je důležité budování dalších tras a mezi klíčové záležitosti bude patřit stavba nové linky D mezi Náměstím Míru a Písnicí. Mělo by jít o první úsek pražské podzemní dráhy, kde budou jezdit vlaky bez strojvedoucích. Důležité je také zřizování bezbariérových přístupů do dalších stanic metra, aby se tam mohli snadno dostat matky s kočárky a vozíčkáři.
I přesto, že pražská MHD má i ve světovém srovnání vynikající úroveň, stále je co zlepšovat. Určitě by měly být zřízeny nové železniční stanice na území Prahy, například Vyšehrad nebo Královské Vinohrady. Dále bude určitě nutné pokračovat v optimalizaci linek městské dopravy. To znamená prověření vytížeností jednotlivých spojů a vedení jednotlivých linek. To však není úkol pro Dopravní podnik, ale pro Regionálního koordinátora pražské integrované dopravy (ROPID), který má organizaci MHD v hlavním městě na starosti.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV