Martin Dvořák: Z úst primátora Svobody zaznívají lživé a účelově zmanipulované informace

18.03.2013 15:38

Tiskové prohlášení bývalého ředitele Dopravního podniku hlavního města Prahy Martina Dvořáka v reakci na vyjádření primátora Svobody v Otázkách Václava Moravce.

Martin Dvořák: Z úst primátora Svobody zaznívají  lživé a účelově zmanipulované informace
Foto: tan
Popisek: Bývalý šéf DPP v Praze Martin Dvořák

Musím se důrazně ohradit proti opětovným lžím, které průběžně zaznívají z úst primátora Svobody a které naposledy zazněly ve včerejším pořadu Otázky Václava Moravce (OVM). Primátor opětovně zpochybnil hospodaření Dopravního podniku hl. m. Prahy, akciová společnost (DP) dosažené do roku 2011 včetně a tvrdí, že tyto velmi dobré výsledky byly dosaženy účetními operacemi.

1) Je velmi podivné, že primátor jako radní odpovědný za finance jak v roce 2010, tak v roce 2011 jako předseda Valné hromady DP schválil účetní závěrku (tedy i hospodaření) bez jakékoliv výhrady a komentáře k účetním operacím, které probíhají stejně od roku 2007 a jsou plně v souladu s daňovými a účetními předpisy ČR, o čemž svědčí každoroční výrok bez výhrad od auditorské společnosti Deloitte, která mimo jiné auditovala i samotné hl. m. Prahu. Včera v ČT opět primátor poukázal na „naše manipulace s účetnictvím“ (pravděpodobně měl na mysli odloženou daň a rezervy). Oprostíme-li se tedy od oněch zákonných „manipulací s účetnictvím“, dojdeme k těmto závěrům. Před úpravou byl provozní HV v roce 2011 1,7 mld. Kč (v roce 2012 pouze 225 mil. Kč). Po úpravě (očištěno o rezervy, opravné položky a tržby z prodeje majetku) byl provozní HV v roce 2011 898 mil. Kč (v roce 2012 pak 277 mil. Kč). Ony údajné „manipulace“ spočívají například v účtování o odložené dani jež je nástrojem, který je DP povinen užít bez ohledu na obsazení ředitelského postu. V letech 2008-2009 ovlivnila odložená daň hospodářský výsledek pro management pozitivně (2,3 mld. Kč), ale v období 2010-2011 negativně (1,3 mld. Kč). Tudíž nerozumím tomu, proč se hovoří pouze o vylepšování HV, když naopak v roce 2010-2011 došlo díky této povinné účetní operaci ke zhoršení HV o 1,3 mld. Kč.

2) Jeho opětovné tvrzení, že management dosazený primátorem bez výběrového řízení, který fungoval pod dobu 6 měsíců, podepsal mnoho smluv s úsporou až 1,5 mld. Kč, viz citace článku z Hospodářských novin ze dne 16.8.2012. Pravda je však taková, že nedošlo k žádným úsporným opatřením, ba právě naopak díky tomuto managementu došlo k nesmyslnému navýšení mzdových a úrokových nákladů o 335 mil. Kč a došlo ke snížení přepravních výkonů a tím pádem ke snížení komfortu cestujících.

3) V OVM dne 17.3.2013 primátor předstíral znalost směrnice EU 1370. Proč tedy primátor, městský finanční ředitel, tuto směrnici nerespektuje? O co opírá tvrzení, že DP nepotřebuje tvořit zisk (který je v podstatě jediným možným zdrojem pro financování obnovy majetku DP)? Pokud se primátor nechce bavit o přiměřeném zisku, z čeho DP tyto tramvaje (zároveň s úvěrem) zaplatí? Jak si primátor představuje obnovu majetku, na který se v souladu s metodikou Ministerstva financí nemohou tvořit odpisy a jehož výše je v současné době cca 40 mld. Kč?

Apeluji na novináře, aby přestali akceptovat naprosto lživé nebo účelově zmanipulované informace, které zaznívají z úst primátora Svobody.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Názory, ParlamentniListy.cz

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

13:57 Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

Čínský automobilový průmysl narazil na odbytovou bariéru spalovacích motorů. V největších čínských m…