V únoru se dařilo prodeji potravin, nepotravinářského zboží i prodeji pohonných hmot. Dvouciferným tempem rostly tržby za prodeje a opravy automobilů. Tradičně nejrychleji rostly v únoru prodeje přes internet (19,7 %). V tomto případě je zřejmý dlouhodobý trend, kdy stále více nákupů je realizováno z pohodlí domova přes internet na úkor kamenných obchodů. Slabší byly v únoru naopak prodeje počítačů, a to již druhý měsíc v řadě. Za první dva měsíce letošního roku tržby za prodeje počítačů poklesly o 1,5 %.
Růst maloobchodních tržeb je odrazem současného optimismu domácností. Důvěra spotřebitelů se i nadále nachází v blízkosti historických maxim a jejich ochota spořit je výrazně nižší než v předchozích letech. Domácnostem hraje do karet pozitivní vývoj na pracovním trhu včetně reálného růstu mezd a velmi nízká inflace. Čísla z maloobchodu tak zatím potvrzují, že hlavním tahounem letošního hospodářského růstu bude především český spotřebitel.
Miroslav Novák, analytik
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV