Ochránci Brněnské přehrady a okolí: Dopravně-urbanistický zmetek povede jen k oddálení smysluplného řešení

23.04.2020 22:30

Otevřené sdělení č. 2, předávané odpovědným osobám a médiím

Ochránci Brněnské přehrady a okolí: Dopravně-urbanistický zmetek povede jen k oddálení smysluplného řešení
Foto: repro brnenskaprehrada.cz/R. Juránek
Popisek: Brněnská přehrada

Vážení zastupitelé, vážení představitelé Brna a JMK, odpovědní pracovníci KHS JMK, MMR a MŽP,

dovolujeme si Vás oslovit s tím, že v příloze je druhý z odborných souhrnů – letáků – dokládajících zásadní vady Územní studie, za kterou Jihomoravský kraj zaplatil cca 20 milionů Kč veřejných finančních prostředků a ke které většině z Vás v minulosti byly předány kopie několika velmi kritických odborných posouzení nebo alespoň jejich souhrny.

To, že jste doposud nepřispěli v rámci svých odpovědností a gescí k tomu, aby tyto vady byly napraveny, nebo dokonce že došlo k vydání stanovisek a hlasováním, kde byly informace o zásadních vadách věcně ignorovány, vnímáme jako zcela alarmující. Ignorováním zásadních vad poškozujete obyvatele kraje a přispíváte k mrhání s veřejnými prostředky. Neprodlená náprava je nutná.

Je zcela nesmyslné, aby druhé největší město republiky na základě nějaké zpackané studie nemělo silniční obchvat (a ani o něj nestálo) a aby všechna tranzitní doprava musela projíždět obytnými částmi Brna. Nesmyslné maskování tohoto „dopravně-urbanistického zmetku“ pokusy o tvrzení, že mnohamiliardová nadstandardní ochranná opatření vše vyřeší, je nutné zcela odmítnout.

Je nepochybné, že tento „dopravně-urbanistický zmetek“, bude-li za Vaší účasti na tomto procesu schválen v krajské územně plánovací dokumentaci, povede jen k dalšímu oddálení smysluplného řešení pro všechny ty, kteří se nápravy dopravně přetíženého Brna nemohou už desetiletí dočkat.

Protože se nikdo z Vás s odpuštěním ani neráčil do dané studie a do kritických hodnocení podívat, rozhodli jsme se, že Vám budeme pravidelně „po kapkách“ ukazovat ona problematická místa, která jasně prokazují, jak moc zpackaný materiál používáte ke svému špatnému rozhodování v procesu aktualizace Zásad územního rozvoje JMK.

V druhém přiloženém „letáku“ je na příkladu ukázáno, jak manipulativně studie preferuje variantu průtahu Brnem oproti obchvatu celého města. V obou variantách dojde dle dopravního modelu ke snížení intenzity dopravy oproti nulovému stavu. Přesto je u obchvatové varianty započítáno pouze zvýšení hlukové zátěže. Tragikomické je i to, že prokazatelně menší doprava obchvatové varianty D6 v hlukové mapě nesprávně generuje větší hluk než krajem protlačovaná varianta průtahu S10.

Příště se na data podíváme z jiného úhlu.

S úctou

Ochránci Brněnské přehrady a okolí, z.s.
za spolek Ing. Pavel Škarvada, Ph.D. - předseda spolku

V Brně dne 22. 4. 2020

leták

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

13:57 Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

Čínský automobilový průmysl narazil na odbytovou bariéru spalovacích motorů. V největších čínských m…