Petice za zachování železničního přejezdu v Týništi nad Orlicí

02.04.2019 19:39

My, níže podepsaní občané města Týniště nad Orlicí a jeho okolí, vyjadřujeme svůj nesouhlas s výstavbou mimoúrovňového křížení a zrušení tradičního způsobu přechodu železniční trati v centru města. Současně žádáme, aby byl dobový historický přejezd v Týništi nad Orlicí za svou technologickou výjimečnost a funkčnost provedení zařazen na seznam světového kulturního dědictví UNESCO.

Petice za zachování železničního přejezdu v Týništi nad Orlicí
Foto: commons.wikimedia.org/Karelj
Popisek: Týniště nad Orlicí

My, níže podepsaní občané města  Týniště nad Orlicí a jeho okolí:

  1. Nechceme přijít o technologickou raritu našeho města, jejíž věhlas už od roku 1875 dalece přesahuje jeho zeměpisné hranice.
     
  2. Nechceme přijít o tradiční místo setkávání mnoha místních občanů. Přejezd poskytuje při svém uzavření výborný prostor pro komunikaci občanů a sousedů. Toto léty prověřené místo setkávání bude výstavbou podjezdu silně ohroženo a je pravděpodobné, že svou významnost bude postupně ztrácet až do naprosté bezvýznamnosti.
     
  3. Nechceme, aby obyvatelé v bezprostředním okolí železničního přejezdu museli měnit své roky pěstované návyky, mezi něž bezesporu patří schopnost řídit svůj denní time-management jen podle pravidelného „cinkání“ závor. Závory v této městské části postupem času zcela nahradily časová  odbíjení zvonů v kostele sv. Milukáše.
     
  4. Nechceme mladým rodinám s dětmi sebrat možnost pozorování železniční dopravy a vozového parku této instituce z bezprostřední blízkosti. Akt „padání“ i „zvedání“ závor, stejně jako projíždějící nákladní i osobní vlakové dopravy, má pro vývoj našich dětí a následnou volbu jejich povolání nenahraditelný význam.
     
  5. Nechceme nechat ohrozit prameny podzemní vody či riskovat nález nevybuchlé munice z I. i II. světové války výkopovými pracemi v neprobádaném podloží.
     
  6. Nechceme, aby nám státní dotace (rozuměj prostředky ostatních daňových poplatníků České Republiky) inovovaly místní prostředí na úkor dalších, mnohem užitečnějších a důležitějších staveb pro rozvoj regionu, potažmo státu.
     
  7. Nechceme, aby se nový podjezd stal zimovištěm netopýrů obecných (Myotis myotis), kteří se dnes hojně vyskytují ve městě a jeho okolí. Je známým faktem, že temné podzemní prostory s nadstandartním vyhříváním výfukovými plyny tyto savce abnormálně přitahují. Současně byla v prostoru výstavby zjištěna přítomnost vzácného endemitu Třezalky tyrkysové (Hypericum hypermangan), kdy výstavba přímo ohrožuje její výskyt nejen na území města, ale celorepublikově. Nechceme přijít o Třezalku!
     
  8. Žádáme volené zástupce obce, aby učinili kroky pro zahájení procesu uznání železničního přejezdu v Týništi nad Orlicí jako technické kulturní památky na seznam chráněného kulturního bohatství UNESCO. 

Za petiční výbor, Ing. Arch. Tomáš Marný, Ccs.

Petici můžete podepsat ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

13:57 Zbyněk Fiala: Benzinová auta ochromila nadvýroba

Čínský automobilový průmysl narazil na odbytovou bariéru spalovacích motorů. V největších čínských m…