Sdružení českých taxikářů: Kope Asociace řidičů alternativních taxislužeb za alter-řidiče?

01.07.2019 21:00

Celé poválečné dekády vedly ve světových metropolích k regulaci taxislužby. Důvodů bylo hned několik. Především profesionalita služby, zaručující bezpečnost zákazníka. Potom bylo potřeba zajistit, aby taxi zůstalo „luxusním zbožím.” Taxi by mělo být doplňkem městské hromadné dopravy a nikoli ji nahradit. Další důvod byl, aby si řidič taxi svou prací mohl vydělat na běžné živobytí.

Sdružení českých taxikářů: Kope Asociace řidičů alternativních taxislužeb za alter-řidiče?
Foto: Archiv
Popisek: Taxi

Na Slovensku nedávno pustili taxislužbu z řetězu. Stejně, jako se to chystáme udělat u nás. Výsledek je převis nabídky. Například v Trenčíně se jezdí po centru za dvě eura. To jsou necelé dva lístky na autobus. To je samozřejmě pod udržitelnými náklady na provoz taxi.

Je řada cest, jak vyvážit poměr mezi cenou za přepravu v taxi, ekologií a ekonomikou. V některých městech se reguluje počet taxi, v jiných jsou velmi náročné zkoušky, jako například v Londýně, jinde je taxislužba provozována, jako městský podnik, zaměstnávající řidiče. Je to celé o tom, aby taxislužba uživila řidiče, nepřinášela dopravní kolapsy a nenahrazovala MHD.

Naprosto triviální profesní zkoušky, které AŘAT (pěkná zkratka...) nesprávně nazývá zkouškami z místopisu jsou pouze malým sítem v rozsahu běžné zkoušky na VŠ, které prověří, že uchazeč umí česky a má potřebné mentální schopnosti k výkonu povolání. Zabraňují tomu, aby práci mohl vykonávat kdokoli. Jsou regulátorem, který také zajišťuje adekvátní cenu práce taxikáře.

Několikaletá zkušenost s neprofesionálními řidiči v taxislužbě na celém světě, kteří způsobili stovky vážných dopravních nehod včetně smrtelných nás vede k závěru, že taková míra deprofesionalizace, jakou přináší vládní novela je přímo hazardem s životy našich občanů.

Nabízí se tedy otázka proč AŘAT, který údajně zastupuje řidiče chce opak. To je přece zájem těch, kteří si založili byznys na zotročování pitomců, pardon řidičů. Tedy Uberu a Boltu. Ti potřebují oblbovat investory počtem řidičů a zakázek, aby mohli provozovat své Ponziho schéma.

Jediné, co by to mohlo vysvětlit je, že AŘAT je spíš asociace sdružující “pidiotrokáře,” tedy takzvaná kápa, pod kterými jezdí řadoví řidiči. Je hodně smutné, když naši legislativci zvednou ruku pro zákon, který jde na ruku těmto vlastně mafiánským praktikám...

Sdružení českých taxikářů z.s.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zbyněk Fiala: Úroky dolů, a koruna drží

13:04 Zbyněk Fiala: Úroky dolů, a koruna drží

Snižování základní úrokové sazby na 5,25 procenta nás sice drží daleko od cílových 2 – 3 procent, al…