Studie MD: Mýtné na silnicích II. a III. tříd může být reálné

19.02.2010 6:16

Odborníci v Pardubicích řešili problematiku zavedení mýtného.

Studie MD: Mýtné na silnicích II. a III. tříd může být reálné

V sídle Pardubického kraje se uskutečnilo projednání závěrů ojedinělé „Studie proveditelnosti zavedení mýtného na silnicích II. a III. tříd v Pardubickém kraji". Odborný seminář seznámil odborníky z oboru dopravy s výsledkem studie, jejímž iniciátorem byl současný ministr dopravy Gustáv Slamečka a na jejímž uskutečnění měl významný podíl i náměstek hejtmana Pardubického kraje a současně místopředseda Komise pro dopravu Asociace krajů ČR Jan Tichý. Hlavním závěrem studie je skutečnost, že systém zavedení mýtného na silnicích II. a III. třídy je proveditelný.

„Hlavními důvody myšlenky na zavedení mýtného na silnicích II. a III. třídy je získání regulačního prvku pro nákladní silniční dopravu, ochrana těchto silnic před dopravou, která by měla být vedena především po páteřní silniční síti a v neposlední řadě také získání dalších finančních zdrojů pro silniční hospodářství," říká náměstek hejtmana Pardubického kraje a místopředseda Komise pro dopravu Asociace krajů ČR Jan Tichý.

Studie, kterou vypracovaly společnosti Jacobs Consultancy a Cross Zlín a jejíž oponentní posudek vypracovalo ČVUT Praha, dochází k závěru, že zavedení výběru mýtného na silnicích I. třídy by se v Pardubickém kraji dotklo zvýšenou zátěží 260 kilometrů krajských silnic II. a III. třídy. Jednalo by se o úseky, které by dopravci po zavedení mýtného na silnicích I. třídy využívali jako objízdné trasy placených úseků.

Odborníci se v rámci studie zabývali ekonomickou stránkou možnosti zavedení výběru mýtného na krajských silnicích, legislativními aspekty projektu, návrhy technického řešení, předpoklady investičních a provozních nákladů a dalšími hledisky.

„Studie jednoznačně prokázala, že zavedení mýtného pro vozidla nad 3,5 tuny na silnicích II. a III. třídy v Pardubickém kraji je proveditelné a neodporuje ani české ani evropské legislativě," konstatuje Jan Tichý. „Nárůst těžké dopravy nám likviduje silnice II. a III. třídy. Toto je jedna z velmi mála cest, jak prostředky na údržbu a opravy těchto silnic získat."

Studie, s jejímiž závěry byli seznámeni odborníci z oblasti dopravy v čele s ministrem dopravy Gustávem Slámečkou, se zabývala především situací v Pardubickém kraji, její součástí je ale i obecná část aplikovatelná na ostatní regiony České republiky.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Pardubickykraj.cz

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Ukrajina

Dobrý den, co si myslíte o novém mobilizačním zákonu na Ukrajině? A měli bychom ,,vyhostit" Ukrajince, kterých se to týká? Mně to přijde nehumánní, Češi v minulosti (např. za okupace) taky ve velkém emigrovali a podle všeho se ani teď nehrnou do armády, a to nejsme ve válce. Ani já bych do války své...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministr Rakušan: Relokační kvóty v současném migračním paktu nejsou

13:19 Ministr Rakušan: Relokační kvóty v současném migračním paktu nejsou

Odpověď Víta Rakušana na otevřený dopis Jany Mračkové Vildumetzové