Někteří před tím varovali, říkal jsem to i já. Úsvit přímé demokracie není klasická politická strana, ale marketingový produkt na jedno použití. Vím to jistě, byl jsem totiž u jejího zrodu. Je to politická modelka, která žije z veřejného zájmu a procent popularity. Jmenování, ano jmenování, advokátky a Kalouskovy topkařky Samkové na místo lídra kandidátky do letošních Eurovoleb to jen potvrzuje. Tato dáma rozhodně nemohla projít standardními stranickými mechanismy, jsem si totiž jistý, že ani členové, ani příznivci by tuto Kalouskovu osobu do svého čela nezvolili. Ostatně, reakce na sociálních sítích o tom jasně vypovídají.
Samková v čele evropské kandidátky Úsvitu je velmi špatným marketingovým rozhodnutím, které učinil Tomio Okamura na základě „dobré“ rady nějakého poradce. „Poslouchej Tomio, vezmi si tam Samkovou, ta obhajuje cikány. Vzpomeň si na mačetové útoky. Když jí tam dáš, zbavíš se té fašistické nálepky.“ Tak nějak vůdce Úsvitu ubezpečoval marketingový poradce. Vůle jednoho muže, která hýbe celou stranou. Jak se může strana nebo hnutí, která má jako programovou prioritu prvky přímé demokracie, chovat tak nedemokraticky? Jde o první silný příznak ztráty identity, z níž jsou sami skalní příznivci Úsvitu rozčarovaní a opouštějí jeho řady.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Michal Babák