Ministr Bendl: Na trh chceme prosadit místní potraviny s jasným původem

03.06.2012 14:12

Ministerstvo zemědělství spouští novou komunikační kampaň na podporu značky Regionální potravina.

Ministr Bendl: Na trh chceme prosadit místní potraviny s jasným původem
Foto: Hans Štembera
Popisek: Petr Bendl

Zvýšit povědomí o značce a oceněných výrobcích mezi spotřebiteli i odbornou veřejností, to jsou hlavní cíle strategie na podporu značky Regionální potravina. Celostátní komunikační kampaň startuje v červnu letošního roku a bude pokračovat i v roce 2013. Ministerstvo zemědělství podpoří letos a příští rok propagaci Regionální  potraviny částkou 95 milionů korun.

Logem Regionální potravina se od roku 2010, kdy značka vznikla, pyšní přes 170 výrobků ze 13 regionů České republiky. „Naším cílem je prosadit na trhu potraviny od místních producentů, které mají jasný původ, jsou zárukou dobré kvality a výjimečných chuťových vlastností. Spotřebitel tak dostane jednoznačné vodítko, jak vybírat potraviny, u kterých si může být jist jejich původem a čerstvostí,“ řekl ministr zemědělství Petr Bendl.

Zemědělský nebo potravinářský výrobek, který usiluje o udělení značky Regionální potravina, musí být vyroben v příslušném regionu ze surovin dané oblasti, nebo pokud je to z objektivních důvodů nutné, z tuzemských surovin. Soutěžní výrobky hodnotí komise, které tvoří zástupci Ministerstva zemědělství, krajského úřadu, Státního zemědělského intervenčního fondu, Státní zemědělské a potravinářské inspekce, Státní veterinární správy ČR, Agrární komory ČR a Potravinářské komory ČR. 

„Soutěží se v devíti kategoriích. Projekt je koncipován tak, že v každé kategorii může získat značku Regionální potravina jen jeden výrobek. Nejsilněji bývá tradičně zastoupena kategorie masných výrobků a kategorie pekařských výrobků. K dnešnímu dni už je hotové vyhodnocení v pěti krajích (Olomoucký, Královéhradecký, Pardubický, Jihočeský a Plzeňský) s tím, že dnes hodnotí a vybírají Regionální potraviny v kraji Vysočina. Slavnostní oceňování letošního ročníku začalo tento týden v Plzni a skončí na podzim v Ostravě, kde budou vyhlášeny Regionální potraviny Moravskoslezského kraje,“ uvedl náměstek ministra pro zemědělskou a rybářskou politiku EU Martin Hlaváček.

Kampaní, jejímž hlavním mottem je „To nejlepší z našeho kraje“, chce Ministerstvo zemědělství podpořit malé a střední producenty z regionů. „Zákazník by měl vědět, že nákupem konkrétního produktu může dát najevo podporu svému kraji. Čím více bude nakupovat výrobky ze svého regionu, tím lépe se budou mít jeho obyvatelé,“ řekla ředitelka Odboru komunikace Ministerstva zemědělství Kateřina Böhmová.

Reklamní kampaň na podporu značky Regionální potravina zahrne reklamu, rozhlasové spoty, audiovizuální spoty pro veletrhy či výstavy, speciální 24dílný seriál o krajích a jejich gurmánských specialitách, který bude od září vysílat Česká televize. Zajímavostí bude speciální projekt pojízdných prodejen. O víkendech v letních měsících zamíří do všech 13 krajů s nabídkou oceněných potravin.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo zemědělství

Tomio Okamura byl položen dotaz

migranti

V rozhovoru pro PL jste řekl, že hnutí SPD tady nechce žádné africké a islámské migranty. Ty ale podle všeho k nám ani nechtějí. Jak se ale stavíte k přijímání uprchlíků z Ukrajiny? A vracel byste na Ukrajinu bojeschopné muže? A pokud ano, jak?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Senátor Hraba: Konzervativní proud nabírá na síle. A to je dobře

22:12 Senátor Hraba: Konzervativní proud nabírá na síle. A to je dobře

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k nové vládě v Nizozemí.