Ministr P. Dobeš: Úprava taxislužby přinese zkvalitnění

02.10.2012 15:22 | Zprávy

Ministerstvo dopravy chce zlepšit a ztransparentnit provozování taxislužeb.

Ministr P. Dobeš: Úprava taxislužby přinese zkvalitnění
Foto: LIDEM
Popisek: Exministr dopravy Pavel Dobeš

Ministr dopravy Pavel Dobeš předloží vládě ke schválení novelu zákona, kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě. Stěžejní částí návrhu je zásadní přepracování úpravy provozování taxislužby. Nová úprava reaguje na požadavky praxe, kontrolních orgánů i samotných uživatelů taxislužby a klade si za cíl přinést zjednodušení a zpřehlednění práv a povinností při podnikatelské přepravě osob malými vozidly, ztížení obcházení zákonných povinností a páchání protiprávní činnosti.

K omezení protiprávní činnosti při provozování taxislužby by mělo dojít pomocí přesného vymezení povinností dopravců a řidičů taxislužby a návazných sankcí. Nové vymezení samotného obsahu pojmu taxislužba ztíží obcházení stanovených povinností prostřednictvím dosud nedostatečně upravené tzv. smluvní přepravy a navíc dojde k upřesnění provozování služby tzv. „drink servisů“ (odvozu podnapilého řidiče jeho vozidlem). „Nová úprava taxislužby by ve svém důsledku měla přinést zkvalitnění služby pro zákazníky, sjednocení povinností pro všechny provozovatele a jednodušší situaci při kontrolní činnosti a následném postihu,“ říká ministr dopravy Pavel Dobeš. „Mohl by to být krok pro zlepšení a ztransparentnění provozování taxislužeb, z nichž některé v minulosti ke svým zákazníkům nepřistupovaly zrovna nejlépe,“ dodává.

Cílovým stavem v oblasti taxislužby a příležitostné osobní silniční dopravy je narovnání podmínek pro podnikání v silniční dopravě provozované vozidly s obsaditelností do 9 osob včetně řidiče. Sjednocení se týká vstupních podmínek pro vstup do podnikatelského prostředí (požadavky na podnikatele, vozidla a řidiče) i následných povinností dopravců při realizaci svého podnikání se zřetelem na specifika provozování silniční motorové dopravy pro různé účely (jiné podmínky a požadavky jsou na klasickou, operativní přepravu osob z místa na místo v určitém čase, jiné na přepravu osob na předem plánované svatbě nebo pohřbu, zcela jiné podmínky panují u „drink servisů“).

„Povinností podnikatelů v uvedeném typu dopravy bude evidovat všechna vozidla stejným způsobem a sjednotit označení i vybavení vozidel, až na vymezené výjimky, a to zejména povinností vybavit vozidlo taxametrem včetně povinnosti taxametr používat,“ uvedl jeden z cílů návrhu ministr Pavel Dobeš. Dosud totiž taxametr velká část vozidel mít nemusela, na čemž zákazníci mohli tratit. Mezi další cíle návrhu patří také posílení vztahu dopravce k vozidlu, odpovědnosti dopravce za provoz jeho vozidlem, snížení administrativní zátěže (v souvislosti s evidencí vozidla taxislužby), posílení odpovědnosti řidiče za své jednání nebo zvýšení ochrany spotřebitele.

Návrh novely zákona o silniční dopravě, který by měl nabýt účinnosti od 1. března 2013, obsahuje zčásti úpravu implementující právo Evropské unie, zčásti vnitrostátní úpravu. V implementační oblasti návrh v nezbytné míře reaguje na přímo použitelné nařízení EU č. 181/2011, o právech cestujících v autobusové a autokarové dopravě, a to zejména stanovením sankcí za porušení povinností uložených tímto nařízením. Dále návrh obsahuje dokončení transpozice směrnice 2002/15/ES o úpravě pracovní doby osob vykonávajících mobilní činnosti v silniční dopravě – jedná se o vztažení určitých ustanovení směrnice i na některé dopravce – podnikatele, pokud sami řídí velké vozidlo nebo vykonávají činnosti s řízením související.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Ministerstvo dopravy

Ing. Veronika Vrecionová byl položen dotaz

ODS už není, co bývala

ODS bývala k EU dost kritická, dnes je to naopak. Navíc jste se spojili s dost eurofederalistickými stranami. Je vám jasné, že jste tak pro řadu lidí, včetně mě, kvůli tomu nevolitelní? A že tím nahráváte konkurenci? Proč nekandidujete samostatně? Já třeba k eurovolbám nepůjdu, protože není koho vol...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kordová Marvanová: Co nás v nejbližší době čeká?

12:06 Kordová Marvanová: Co nás v nejbližší době čeká?

Informace na svém veřejném facebookovém profilu o plánech Muzea paměti XX. století