Za klíčové problematické okruhy osobně považuji miliónové poradenské zakázky bez jakýchkoliv výběrovych řízeni a bez dodržení interního procesu schvalování, smlouvy uzavirane v rozporu s vůlí hlavního mesta Prahy (např. penize pro investora Copa Centrum Narodni), personalni politika, kdy na klicove posty nastupuji lide bez vyberoveho rizeni a hlavne s velmi spornou osobní minulotí, která vyvolává otázku jejich profesionální kompetence (viz. novy financni reditel s historii bankrotu) atd.
Kategoricky odmítám, ze mam strach z trestnich oznameni podanych primatorem a panem Lichem. Naopak je vitam a byl jsem to ja, kdo behem dnesniho jednani navrhnul provedeni komplexního forenzniho auditu. Dozorčí rada přijala usnesení, aby na příští jednání Dorzorčí rady byl předložen návrh zadávací dokumentace pro výběr forenzniho auditora a aby byl proveden audit v rozsahu let 2007 až červenec 2012. Jsem přesvědčen, že občané hlavního města Prahy mají právo znát pravdu (bez ohledu na to jaká je a koho postihuje) o veškerých zakázkách v Dopravním podniku. Můj přístup k řešení minulosti je mnohem přísnější, než do jisté míry chaotická činnost pana Liche ve věcech auditu.
Je skandální, že Dozorčí rada do dnešního dne nejen, že neobdržela žádné výsledky provedené právní analýzy, ale naopak jsme se dozvěděli, že na stejný předmět činnosti byly uzavřeny bez výběrového nebo poptávkového řízení další 3 smlouvy v hodnotě několika milionů korun, a to se společnostmi KPMG, White and Case a AK Císař, Češka, Smutný. Posledně uvedená smlouva může být zpochybňována, neboť před několika týdny nastoupil na pozici vedoucího právního odboru Dopravního podniku nový ředitel, který dříve spolupracoval s touto advokátní kanceláří. Navíc, pozice byla obsazena jak v rozporu s usnesením Dozorčí rady, tak s interními předpisy Dopravního podniku.
Dalším důvodem pro odvolání Vladimíra Liche bylo nepředložení konkrétního plánu úspor a opatření v oblasti řešení komplikované finanční situace Dopravního podniku - jedinou informaci, kterou jsme na toto téma obdrželi, je informace o jediném vypsaném výběrovém řízení za posledního půl roku.
Za zcela skandální považuji oblast pojištění majetku. Na dotaz, jak se bude pojišťovat majetek Dopravního podniku od ledna 2013 v případě, že se nestihne výběrové řízení, pan generální ředitel do zápisu z jednání Dozorčí rady výslovně prohlásil, že buď nebude od ledna majetek pojišťovat, nebo bude postupovat v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách. Tím na zápis a před dvanácti svědky přiznal, že je ochoten porušovat zákon. Jde o zcela nepřípustný a nekompetentní výkon působnosti člena představenstva a generálního ředitele. Jde podle mého názoru o zcela zásadní profesní pochybení.
Dozorčí rada Dopravního podniku nemůže přihlížet k porušování platných právních předpisů. Toto nemůže být normou pro jednání společnosti vlastněné hlavním městem Prahou. Nemůže připustit, aby majetek společnosti byl nepojištěn. Takové jednání by bylo v rozporu se zákonnými povinnostmi členů dozorčí rady a bylo by nepochybně trestné.
Podle získaných informací dochází k překračování limitů, kdy lze zadávat ve zcela mimořádných případech konkrétní zakázky mimo rámec zákona o veřejných zakázkách, za což Dopravnímu podniku hrozí výrazné finanční postihy a další sankce. Toto se děje v důsledku neschopnosti vypsat výběrová řízení
Za velmi významné dále považuji podepsání dodatku se společností COPA Centrum v naprostém rozporu s usnesením Rady hl. m . Prahy, ale také v rozporu s původními stanovisky Dopravního podniku a osobně generálního ředitele.
Za půl roku fungování nového managementu nedošlo k předložení jediného strategického dokumentu, který by řešil jak strategii řízení firmy, tak zejména revizi úspor a vztahů s klíčovými dodavateli, zejména Škodou Transportation.
Dopravní podnik potřebuje profesionální manažery s reálnou praktickou zkušeností s řízením obchodních společností obdobných Dopravnímu podniku. Pan Lich podle dostupných informací neměl profesní zkušenost s řízením obdobných spolčeností jako je Dopravní podnik. Členové dozorčí rady nesou plnou osobní odpovědnost za výběr osob do představenstva, proto byla podle mého názoru chyba, že při jmenování stávajícího ředitele nebylo provedeno řádné výběrové řízení a proto Dozorčí rada dala pokyn k zahájení takového výběrového řízení. Při hodnocení veškerých souvislostí došli členové Dozorčí rady k většinovému názoru, že další setrvání Vladimíra Liche v čele Dopravního podniku by bylo v rozporu s povinností členů Dozorčí rady jednat s péčí řádného hospodáře. Za těchto okolností nemohli členové Dozorčí rady jednat jinak, než odvolat Vladimíra Licha. Nemohu se osobně ztotožnit s tím, že standardem jednání generálního ředitele Dopravního podniku by bylo vědomé porušování právních předpisů.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ODS