Distanční vzdělávání je devastační způsob ztráty vzdělanosti, míní Klaus ml.

19.01.2021 20:01 | Zprávy

ROZHOVOR Přestože se epidemická situace v České republice zlepšuje, vláda zatím neuvažuje o tom, že by se kromě prvňáků a druháků mohli do škol vrátit i další žáci či studenti. To dlouhodobě kritizuje předseda hnutí Trikolóra poslanec Václav Klaus ml., který dokonce označil distanční vzdělávání za devastační ztrátu vzdělanosti. Podle jeho slov navíc české školství dlouhodobě čelí rozvratu hodnot, proto nemohlo být na koronavirovou krizi nijak připraveno. Naději však vidí v tisících obětavých a kvalitních učitelů.

Distanční vzdělávání je devastační způsob ztráty vzdělanosti, míní Klaus ml.
Foto: Repro Facebook
Popisek: Václav Klaus ml. a Matěj Drbohlav (Trikolóra)

Trikolóra kritizuje to, že vláda kvůli pandemii Covid-19 uzavřela většinu škol. Co vás vede k takovému postoji?
 
Vláda nemá jakákoliv data, ani nemá snahu je dostat. Například prvňáci a druháci ve škole jsou, třeťáci a čtvrťáci ne. Kde jsou data za poslední měsíc o počtu nakažených prvňáků vs. třeťáků? Pakliže jsou čísla stejná, okamžitě otevřete školy.
 
Kdybyste byl ministrem školství, jak byste postupoval vy? Skutečně byste nechal všechny žáky a studenty chodit normálně do školy?
 
To, že děti téměř rok nechodí do školy, přinese ztráty ve stovkách miliard korun a je to ohrožení vývoje společnosti. Děti mají být ve školách a dospělí v práci, máme chránit ohrožené skupiny, což studenti a žáci nejsou.
 
 
Ministr zdravotnictví Jan Blatný zdůvodňuje uzavření škol především tím, že by ve školách docházelo k masivnímu šíření nákazy, což by umocnilo to, že většina dětí prodělává Covid-19 bezpříznakově. Co vy na to?
 
Jak jsem řekl, vláda nemá žádná data, jakým způsobem částečné otevření škol zvyšuje nebo snižuje počet nakažených. Je to stejná logika, jako že dělníci ve Škodovce se shlukovat mohou, kuchaři v restauracích ne. Jedná se tedy o politická rozhodnutí, která nemají vědeckou oporu. Pakliže by docházelo k tak masivnímu šíření epidemie ve školách, proč vláda nechává otevřené první a druhé ročníky, nebo jak to, že země, které mají školy otevřené, nemají dramaticky vyšší počet nakažených a mrtvých? 
 
Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: Karel Výborný

Ing. Petr Beitl byl položen dotaz

Eurokomisař

Pořád se tu mluví o eurokomisaři. Mě by zajímalo, v čem je pro nás lidi tato funkce důležitá? A jestli je, proč se diskutuje o tom, kdo jej nominuje víc, než o tom, kdo bude nominovaný? Fakt si myslíte, že nezkušená Nerudová je dobrá volba? Proč třeba nenominujete nějakého nestranného kandidáta, kte...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

„Srab Rakušan. Vrátit mu to do toho jeho...“ Matka studentky zabité na FF UK po včerejšku přitvrdila

9:14 „Srab Rakušan. Vrátit mu to do toho jeho...“ Matka studentky zabité na FF UK po včerejšku přitvrdila

Včera mohla poprvé nahlédnout do kompletního vyšetřovacího spisu masové vraždy spáchané Davidem Kozá…