Jedná se o dodávku z loňského roku a proti předcházejícím 19 tramvajím typu Porsche mají jednu novinku. Všechna sedadla už jsou umístěna ve směru jízdy. „Jsem rád, že výrobce reagoval na naše připomínky a vyhověl požadavkům cestujících, kteří příčné uspořádání sedadel proti sobě s úzkou uličkou kritizovali," konstatoval primátor Roman Onderka.
Nové uspořádání se týká lichých článků tramvaje. Na jedné straně jsou klasické dvousedačky a na druhé straně lavice o rozměru půldruhého sedadla. Ty asi nejvíc ocení cestující s malými dětmi. Počet míst k sezení zůstal ve vozidle nezměněn - 68, o dvanáct se ale zvýšil počet míst na stání - na 179.
Na základě kontraktu uzavřeného na léta 2007-2011 zakoupí Dopravní podnik města Brna celkem 20 tramvají tohoto typu. „Zbývajících pět, které jsou nasmlouvány na tento rok, dodáme do Brna do konce dubna," sdělil Petr Vízdal z plzeňské společnosti Škoda Transportation, která kolejová vozidla pro městskou hromadnou dopravu vyrábí od roku 1997.
Spolu s devíti vozidly, na které město získalo dotaci z Evropské unie, tak počet tramvají Škoda 13T dosáhne letos 29. Zvýší se tak počet nízkopodlažních vozidel ve vozovém parku, komfort a informační servis pro cestující. Nákup dalších pěti velkokapacitních tramvají zároveň umožní vyřadit starší typy vozidel, která už dávno překročila svoji životnost.
Další zprávy z Brna čtěte ZDE
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Brno.cz