Pokud nebude tento projekt ze strany Evropské komise do 30.06.2014 schválen, zajistí město jeho financování v plném rozsahu z vlastního rozpočtu a zároveň zajistí vrácení prostředků státního rozpočtu ČR poskytnutých na předfinancování výdajů, které měly být kryty prostředky EU. Město už na tento účel uvolnilo i první částku ve výši 500 mil. Kč a poskytne Dopravnímu podniku hl. m. Prahy půjčku v této výši na předfinancování očekávané dotace z EU.
„Stavba prodloužení trasy A je v běhu. Počítáme na ni s dotací z fondů Evropské unie, nicméně naší povinností je zajistit jak spolufinancování ze strany města, tak běh stavby do doby přidělení dotace. A zabezpečit stavbu i za všech okolností, které by teoreticky mohly nastat. S dotací z Operačního programu Doprava, oblast podpory 5.1 Rozvoj metra v Praze samozřejmě počítáme, ale termín schválení se prodloužil a dopravní podnik v této chvíli potřebuje prostředky na financování projektu. Ty mu poskytneme formou půjčky. Dnešním rozhodnutím je projekt finančně zabezpečen, město se i formálně zavázalo hradit všechny výdaje související s jeho realizací. Stavba patří mezi absolutní priority Prahy, postupujeme podle již schváleného usnesení městského zastupitelstva, „ uvedl první náměstek primátora Karel Březina.
Podle dohody mezi Řídícím orgánem Operačního programu Doprava a příjemci podpory v prioritní ose 5 Operačního programu Doprava (tedy Dopravního podniku hl. m. Prahy, akciové společnosti a Hlavním městem Prahou (TSK)) je disponibilní částka pro oblast podpory 5.1 Rozvoj sítě metra v Praze 287.724.562 EUR.
Faktografie
Prodloužení trasy metra A západním směrem za stanici Dejvická je pražskou prioritou, rozhodující částí je provozní úsek metra V.A Dejvická (mimo) - Motol. Cílem je zásadní zlepšení dopravní obsluhy území Prahy 6, s podstatnou redukcí povrchové městské hromadné dopravy (prvořadě autobusové), znamenající odpovídající snížení ekologické zátěže území. Klíčovým přínosem je přesun podstatné části koncového zařízení městských a regionálních autobusových linek z exponovaného Vítězného náměstí ke stanici metra Veleslavín a razantní zvýšení kvality dopravní obsluhy motolských nemocničních areálů.
Součástí této stavby metra, představující čtyřstaniční (stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol) ražený úsek délky cca 6 km, je rovněž vybudování autobusového terminálu Veleslavín a autobusového obratiště Vypich.
Zprovoznění úseku Dejvická - Motol se předpokládá v závěru roku 2014.
Dálší zprávy z Prahy naleznete ZDE
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy