Praha: Prodloužení „áčka" může pokračovat

22.05.2011 16:50

Městská rada potvrdila, že Praha zajistí spolufinancování projektu „Prodloužení trasy A metra provozní úsek V.A Dejvická - Motol" v rozsahu, který bude odpovídat Rozhodnutí o poskytnutí dotace.

Praha: Prodloužení „áčka" může pokračovat

Pokud nebude tento projekt ze strany Evropské komise do 30.06.2014 schválen, zajistí město jeho financování v plném rozsahu z vlastního rozpočtu a zároveň zajistí vrácení prostředků státního rozpočtu ČR poskytnutých na předfinancování výdajů, které měly být kryty prostředky EU. Město už na tento účel uvolnilo i první částku ve výši 500 mil. Kč a poskytne Dopravnímu podniku hl. m. Prahy půjčku v této výši na předfinancování očekávané dotace z EU.

„Stavba prodloužení trasy A je v běhu. Počítáme na ni s dotací z fondů Evropské unie, nicméně naší povinností je zajistit jak spolufinancování ze strany města, tak běh stavby do doby přidělení dotace. A zabezpečit stavbu i za všech okolností, které by teoreticky mohly nastat. S dotací z Operačního programu Doprava, oblast podpory 5.1 Rozvoj metra v Praze samozřejmě počítáme, ale termín schválení se prodloužil a dopravní podnik v této chvíli potřebuje prostředky na financování projektu. Ty mu poskytneme formou půjčky. Dnešním rozhodnutím je projekt finančně zabezpečen, město se i formálně zavázalo hradit všechny výdaje související s jeho realizací. Stavba patří mezi absolutní priority Prahy, postupujeme podle již schváleného usnesení městského zastupitelstva, „ uvedl první náměstek primátora Karel Březina.

Podle dohody mezi Řídícím orgánem Operačního programu Doprava a příjemci podpory v prioritní ose 5 Operačního programu Doprava (tedy Dopravního podniku hl. m. Prahy, akciové společnosti a Hlavním městem Prahou (TSK))  je disponibilní částka pro oblast podpory 5.1 Rozvoj sítě metra v Praze 287.724.562 EUR. 

Faktografie

Prodloužení trasy metra A západním směrem za stanici Dejvická je pražskou prioritou,  rozhodující částí je provozní úsek metra V.A Dejvická (mimo) - Motol. Cílem je zásadní zlepšení dopravní obsluhy území Prahy 6, s podstatnou redukcí povrchové městské hromadné dopravy (prvořadě autobusové), znamenající odpovídající snížení ekologické zátěže území. Klíčovým přínosem je přesun podstatné části koncového zařízení městských a regionálních autobusových linek z exponovaného Vítězného náměstí  ke stanici metra Veleslavín a razantní zvýšení kvality dopravní obsluhy motolských nemocničních areálů.

Součástí této stavby metra, představující čtyřstaniční (stanice Červený Vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol) ražený úsek délky cca 6 km, je rovněž vybudování autobusového terminálu Veleslavín a autobusového obratiště Vypich.

Zprovoznění úseku Dejvická - Motol se předpokládá v závěru roku 2014.

Dálší zprávy z Prahy naleznete ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Magistrát hl.m. Prahy

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kroměříž: Ve všech dětských pískovištích ve městě je nový písek

22:09 Kroměříž: Ve všech dětských pískovištích ve městě je nový písek

Ve všech dětských pískovištích v Kroměříži i místních částech byl v těchto dnech vyměněn písek. Odvo…