Podle zpráv z médií byl v roce 2008 profakturován a Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) proplacen a převzat ještě nepostavený přechod na dálnici D47 v ceně 91 milionů korun. Je zde vážné podezření, že ŘSD vědomě proplatilo neexistující stavbu firmě Skanska.
Problém má však několik úrovní. Je veřejným tajemstvím, že ochrana přírody požadovala v celé ČR pouze čtyři ekodukty v místech, kde je to účelné, naproti tomu byly realizovány nebo naplánovány desítky těchto přechodů, o jejichž přínosu pro migraci zvířat lze úspěšně pochybovat. O to více se zde nabízí podezření, že se ekologické stavby stávají záminkou k účelovému předražování dopravních staveb, aniž by byl naplněn jejich původní účel.
Nechci spekulovat o tom, zda se v případě ekoduktu na D47 jednalo o úmyslné pochybení, to je nyní věcí orgánů činných v trestním řízení. ČSSD bude ovšem požadovat důsledné prošetření této kauzy a v žádném případě nepřipustí její zametení pod koberec. V této věci hodlám rovněž vznést interpelaci na ministra dopravy Víta Bártu. Není možné, aby se ochrana přírody stala kamufláží pro zisky soukromých společností za tiché podpory Ředitelství silnic a dálnic a ministerstva dopravy, když v opravdu potřebných projektech typu Programu péče o krajinu se pak financí nedostává.
Václav Zemek, stínový ministr životního prostředí za ČSSD
Dále čtěte:
- Zemek (ČSSD): Chválený ministr Drobil zatím nepředložil žádnou koncepci
- Rozum se na ministerstvo navrátil, chválil Klaus Drobila
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSSD