Poslanec Šnajdr tímto způsobem velmi zřetelně obchází standardní legislativní proces, nemluvě o tom, že Ústavní soud označil v jednom ze svých nálezů praxi přílepků za neústavní.
Zdravotní ústavy už v minulosti redukovány byly, a to jak početně, tak finančně (primární prevence je systém, který má objektivně provést analýzu oblasti, ve kterých se objevuje zvýšená koncentrace chorob). Tzv. redukce ústavů je jejich odborníky vnímána jako snaha o celkovou likvidaci těchto zařízení.
Pomineme-li nestandardní řešení podání zákona a připustíme-li Šnajdrův pozitivní přístup k celé věci, zůstává naprosto nepochopitelné, proč jeho návrh nebyl předložen jako zákon, čímž by se otevřel prostor pro odbornou diskuzi.
Otázkou také zůstává, kam bude po zrušení zdravotních ústavů přesunut jejich majetek. V případě, že bude převeden na nástupnickou organizaci, může nastat problém v tom, že půjde o soukromý subjekt a tudíž v podstatě o další privatizaci státního majetku.
Poslanci VV předloží pozměňovací návrh, kterým by měl být zmíněný přílepek ve třetím čtení zákona zrušen. Při hlasování se předpokládá podpora poslanců TOP 09 i členů klubů opozičních stran.
Michal Babák
poslanec a člen Výboru pro zdravotnictví Poslanecké sněmovny PČR
Dále čtěte:
Hovorka (KDU-ČSL): Šnajdr pokračuje v likvidaci zdravotních ústavů
Babák k silniční novele: Jsem spokojen. Tejc radši nehlasoval
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Veciverejne.cz