Když Miroslav Kalousek vidí, že mu neprochází porušení základního právního dokumentu - Ústavy, hodlá nyní porušit jinou smlouvu. Připomínám totiž, že dotace na regionální železniční dopravu jsou smluvně vázány mezi kraji a vládou. To znamená, že vláda je prostřednictvím platné smlouvy zavázána spolufinancovat regionální dopravní spoje na železnici.
Pokud by skutečně byla naplněna výhružka ministra Kalouska, upozorňuji, že by došlo ke zrušení asi poloviny regionálních dopravních železničních spojů, což by byla komplikace nejen pro vedení krajů, ale především pro významnou část občanů a zároveň pro České dráhy, které by byly nuceny propustit nevýznamnou část zaměstnanců. Tento Kalouskův "rozpočtově odpovědný plán" by tedy nejen snížil a zhoršil kvalitu cestování za zaměstnáním v regionech, ale zároveň by nepochybně zvýšil míru nezaměstnanosti, která je už tak dosti vysoká.
Nelze se tedy divit, že z této "partizánské" akce ministra Kalouska je v současné době zděšeno i ministerstvo dopravy, které si na rozdíl od ministra financí uvědomuje platnost smlouvy mezi kraji a vládou.
David Rath, hejtman Středočeského kraje
Vlastní dotaz Davidu Rathovi můžete položit ZDE
Více:
Kalousek chce konec státní podpory stavebního spoření. Od roku 2012
##PROFIL 236##
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: cssd.cz