Reklama pouze na ČT2 je ekonomický i kulturní nesmysl. Finanční efekt bude mizerný, naopak hrozí komercionalizace artového kanálu. Reklama by v České televizi (při naplnění některých podmínek) neměla být vůbec, ale když už, tak především tam, kde to má logiku, tedy na ČT1. (Specifika sportovního kanálu ČT4 a reklamy navázané na sportovní přenosy ponechme pro tuto chvíli stranou.)
Povinné procento odvodu do fondu kinematografie staví do jedné řady etablované subjekty (Nova, Prima) s novými (Barrandov, kdokoli další), čímž podvazuje rozvoj jakékoli startující konkurence. Kdo jediný na tom vydělá?
Duopol Nova - Prima, který po zrušení reklamy na ČT1 ovládne 95 % trhu, omezí také konkurenci na poli televizní reklamy. Cena reklamy zákonitě poletí nahoru. Reklamní agentury protestují oprávněně. Nakonec to zaplatí spotřebitel. Kdo jediný na tom vydělá?
Závazek Novy a Primy, že se budou podílet na financování kinematografie, je úsměvný. Zavazují se k něčemu, co ve vlastním zájmu musí dělat tak jako tak. Kdo na tom nakonec vydělá?
Finanční efekt pro diváka je nulový. Když už neexistuje odvaha změnit celý způsob financování veřejnoprávních médií (tzn. zrušit nesmyslné koncesionářské poplatky a nahradit je státním rozpočtem), s koncem digitalizace je možné výši televizních poplatků snížit.
Suma sumárum: Výsledný finanční efekt novely pro fond kultury je sporný, škody způsobené změnou financování fondu kinematografie vysoké.
K čemu tedy to všechno? Abychom panu Lauderovi, jenž české daňové poplatníky za pomoci Špidlovy vlády již připravil o 10 miliard korun, ještě něco přisypali?
A propos. TV Nova v této souvislosti opakovaně a v rozporu se zákonem zneužívá zpravodajství k propagandě svých ekonomických zájmů. Co na to Rada pro rozhlasové a televizní vysílání?
Dále čtěte:
Štěpánek (ODS): Česká televize štve veřejnost proti politikům
Janeček důrazně: Uráží mě spekulace, že zůstávám v ČT
##PROFIL 2006##
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: petrstepanek.cz