Vaňhová (ČSSD): Bořit je jednodušší než stavět. Bohužel

08.08.2011 16:36

Vláda České republiky rozhodla snížit od příštího roku rozpočet na zajišťování regionální železniční dopravy pro všechny kraje v souhrnu o 600 milionů korun.

Vaňhová (ČSSD): Bořit je jednodušší než stavět. Bohužel

Ústecký kraj by tedy přišel cca o 50 milionů korun určených pro zajištění dopravní obslužnosti.

Tato snaha osekat dotaci je flagrantním porušením memoranda z roku 2009, ve kterém se vláda zavázala poskytovat krajům příspěvky na regionální železniční dopravu v dohodnuté výši. Memorandum podepsal tehdejší premiér Jan Fischer a je stále platné. Nevím co vede vládu současnou k záměru ho porušit, ale smysl pro právní kontinuitu a dodržování uzavřených dohod to zřejmě nebude.

Pokud by byly příspěvky opravdu sníženy, znamenalo by to především zásah do životů běžných občanů.. Ono to tak možná z okénka klimatizované ministerské limuzíny nevypadá, ale hodně lidí je na vlaky odkázáno jak při cestování za prací, tak i za lékaři, rodinou, či přáteli. Je smutné, že si to ti, kdo v těch limuzínách sedí, neuvědomují. Ještě smutnější je, že si neuvědomují ani to, že jim ty auta prostřednictvím svých daní platí ti, kterým dnes chtějí sebrat vlaky.

Je známá pravda, že bořit je vždy jednodušší než stavět. Proto i vláda v rámci úspor volí škrty místo konstruktivních řešení. Například stále ještě nedokončená dálnice D8 stojí ročně na přímých nákladech cca 650 milionů korun. Zbytečně. Jenže jak říkám, bořit je jednodušší než stavět.

Pokud bude ono memorandum opravdu porušeno, nezbyde krajům než se pokusit domoci se jeho naplnění soudně. Doufám, že zvítězí zdravý rozum a vláda dodrží to, k čemu ji memorandum zavazuje a vyhneme se tak soudním tahanicím.

Možná by věci prospělo, kdyby si páni ministři udělali čas a zajeli se svými vládními vozy podívat jak lidé v regionech skutečně žijí. Předpokládám, že taková diskuse členů s občany na téma „Rušíme vám vlaky pro vaše dobro" by byla jistě velmi živá a zábavná. Následný ministerský kvapný odjezd by se poté mohl stát i jedním z hitů populárního serveru Youtube.

Anebo je to všechno jinak a páni ministři mají opravdu na mysli pouze veřejné blaho, zdraví a všeobecný rozkvět. V tom případě můžeme brzy čekat společnou osvětovou kampaň ministerstev dopravy, financí a zdravotnictví pod názvem „Choďte pěšky, je to zdravé". Byla bych moc zvědavá, jak by na ni lidé, kteří denně dojíždějí do zaměstnání reagovali. Z televizního zpravodajství bychom se to ale nedozvěděli, protože by zvuk byl samé píííp....

Více:
Dušek se obává masakru na železnici. Dráhy prý neřeší opravy kolejí

##PROFIL 311##

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Vanhova.cz

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Ministryně Langšádlová: Rada vlády vybrala laureáty Ceny vlády nadanému studentovi

22:01 Ministryně Langšádlová: Rada vlády vybrala laureáty Ceny vlády nadanému studentovi

Ve Strakově akademii se konalo v pořadí již 400. zasedání Rady pro výzkum, vývoj a inovace (RVVI, Ra…