K tomu, aby se pražské ulice zbavily desetitisíců motorových vozidel, je nezbytně nutné dokončit klíčové dopravní stavby, jako jsou Pražský a Městský okruh. Ten první odvede z města tranzitní dopravu a rozhodující nyní je, aby ministerstvo dopravy dalo slíbené peníze na jeho pokračování od dálnice D1 do Běchovic, čímž dojde k propojení brněnské s královéhradeckou dálnicí a s libereckou rychlostní silnicí.
Tím se výrazně sníží provoz na jihovýchodě Prahy na tamním úseku městského okruhu. Pro srovnání, v minulém roce po dokončeném čtyřiadvacetikilometrovém úseku Pražského okruhu na jihozápadě Prahy jezdí desetitisíce aut denně a ty předtím tvořily dopravní zácpy na Barrandovském mostě a v těsné blízkosti hustě obydleného barrandovského sídliště. Podobná úleva by tedy nastala i na jihovýchodě metropole.
Stát by měl tedy jasně stanovit své priority, mezi které musí patřit urychlená dostavba dopravních komunikací. On na tom může i vydělávat! Vždyť za necelý rok vybral na dosud zprovozněných úsecích Pražského okruhu téměř čtvrt miliardy korun na mýtném, a pokud by stát dokončil i jeho zbývající úseky, jeho příjem by se výrazně zvýšil.
Rovněž dokončení Městského okruhu je pro Prahu velice důležité. V současné době je v plném proudu výstavba úseku Malovanka - Pelc Tyrolka a až tudy začnou jezdit auta, pomůže to obyvatelům Prahy 7, protože ulice Milady Horákové a další místa v okolí se výrazně zklidní. Dostavba zmíněného úseku je navíc zásadním předpokladem k omezení provozu na přetížené Severojižní magistrále, po které do historického centra Prahy přijíždí více než sto tisíc motorových vozidel denně.
Ing. Karel Březina (ČSSD),
I. náměstek primátora ZHMP
Související:
Ministr P. Dobeš: Škrty v infrastruktuře zasáhnou řadu oborů
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy