Březina (ČSSD): Praha potřebuje urychlené dokončení klíčových dopravních okruhů

15.08.2011 19:20

Výstavba důležitých dopravních tahů pomůže nejen dopravě v metropoli, protože vozidla se přesunou z přetížených ulic na nově dokončené komunikace, ale přispěje i ke zlepšení zdraví Pražanů, protože dosud rušná místa se zklidní, bude méně hluku a sníží se i spad škodlivých zplodin.

Březina (ČSSD): Praha potřebuje urychlené dokončení klíčových dopravních okruhů

K tomu, aby se pražské ulice zbavily desetitisíců motorových vozidel, je nezbytně nutné dokončit klíčové dopravní stavby, jako jsou Pražský a Městský okruh. Ten první odvede z města tranzitní dopravu a rozhodující nyní je, aby ministerstvo dopravy dalo slíbené peníze na jeho pokračování od dálnice D1 do Běchovic, čímž dojde k propojení brněnské s královéhradeckou dálnicí a s libereckou rychlostní silnicí.

Tím se výrazně sníží provoz na jihovýchodě Prahy na tamním úseku městského okruhu. Pro srovnání, v minulém roce po dokončeném čtyřiadvacetikilometrovém úseku Pražského okruhu na jihozápadě Prahy jezdí desetitisíce aut denně a ty předtím tvořily dopravní zácpy na Barrandovském mostě a v těsné blízkosti hustě obydleného barrandovského sídliště. Podobná úleva by tedy nastala i na jihovýchodě metropole.

Stát by měl tedy jasně stanovit své priority, mezi které musí patřit urychlená dostavba dopravních komunikací. On na tom může i vydělávat! Vždyť za necelý rok vybral na dosud  zprovozněných úsecích Pražského okruhu téměř čtvrt miliardy korun na mýtném, a pokud by stát dokončil i jeho zbývající úseky, jeho příjem by se výrazně zvýšil.

Rovněž dokončení Městského okruhu je pro Prahu velice důležité. V současné době je v plném proudu výstavba úseku Malovanka - Pelc Tyrolka a až tudy začnou jezdit auta, pomůže to obyvatelům Prahy 7, protože ulice Milady Horákové a další místa v okolí se výrazně zklidní. Dostavba zmíněného úseku je navíc zásadním předpokladem k omezení provozu na přetížené Severojižní magistrále, po které do historického centra Prahy přijíždí více než sto tisíc motorových vozidel denně.

Ing. Karel Březina (ČSSD),

I. náměstek primátora ZHMP    

Související:

Ministr P. Dobeš: Škrty v infrastruktuře zasáhnou řadu oborů

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Magistrát hl.m. Prahy

komunikace

Jak víte, že když vy teď o důchodové reformě nechcete s vládou komunikovat, že oni pak budou komunikovat s vámi? Není tohle hlavní problém, že se na zásadních věcech nedokážete dohodnout? A ještě jedna věc, s kým budete chtít vládu tvořit, když to odmítáte se SPD a evidentně se stranami SPOLU se na ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Štěpánek (Trikolora): Normální vláda by Koudelku už dávno odvolala

9:02 Štěpánek (Trikolora): Normální vláda by Koudelku už dávno odvolala

Kdybychom žili v normální zemi a měli normální vládu, vláda by ředitele Bezpečnostní informační služ…