Putnová (TOP 09): Je nutné změnit systém financování škol

08.10.2011 16:25

TOP 09 otevřela na odborné konferenci pořádané poslankyněmi Annou Putnovou, Helenou Langšádlovou, Jitkou Chalánkovou a Patricií Kotalíkovou téma inkluzivního vzdělávání.

Putnová (TOP 09): Je nutné změnit systém financování škol

Základní myšlenkou tohoto směru je snaha poskytnout všem dětem adekvátní a co nejlepší úroveň vzdělání nezávisle na podobě jejich speciálních potřeb.

„Pokud se rozhodneme tuto problematiku skutečně řešit, je v první řadě nutné změnit systém financování škol, aby byl pro inkluzivní formu vzdělávání příznivější," komentuje závěry konference předsedkyně školského výboru Anna Putnová a dodává: „Další změny by měly nastat v oblasti zlepšování přípravy a vzdělávání odborných pracovníků, jakou jsou učitelé, speciální pedagogové, ale i psychologové, kteří s žáky se speciálními potřebami pracují."

Přes šedesát odborníků, kteří se konference zúčastnili, ale i ředitelé škol či rodiče se shodli, že základním krokem je nyní získávání relevantních dat, která se problematiky týkají. Ta je totiž zatím v českém prostředí jen málo zmapovaná, čímž se komplikuje její efektivní a rozumné řešení.

Konference „Inkluzivní vzdělávání v ČR - výzvy a příležitosti" byla pořádána ve spolupráci s Českou odbornou společností pro inkluzivní vzdělávání. „Cílem, o který usilujeme, je dosažení takového stavu, kdy by společné vzdělávání dětí jakkoli hendikepovaných a dětí bez speciálních potřeb vzájemně obohatilo obě skupiny a vedlo k rozvinutí potenciálu dítěte," dodala Putnová.

Mezi další zúčastněné, jak zmiňujeme v úvodu, patřily Helena Langšádlová, předsedkyně Stále komise pro rodinu a rovné příležitosti, Jitka Chalánková místopředsedkyně výboru pro sociální politiku a Patricie Kotalíková, členka výboru pro zdravotnictví. I toto složení organizátorek napovídá, že inkluzivní vzdělávání je téma průřezové, má dopady do mnoha společenských oblastí a je nutno přistupovat k němu systémově, ve vzájemné spolupráci všech zainteresovaných.

V jeho rámci by totiž měl být co největší počet dětí ponechán v hlavním vzdělávacím proudu, aby bylo zabráněno segregaci dětí s různými vzdělávacími potřebami. Inkluzivní vzdělávání nezůstává na úrovni integrace dětí se speciálními potřebami. Na rozdíl od integrace se cíleně nevěnuje pozorování a analýze chování integrovaných dětí, ale přenáší odpovědnost za vytváření podmínek vhodných pro inkluzi ze specializovaných profesí především na učitele.

Anna Putnová závěrem pozvala všechny zúčastněné na další z cyklu seminářů k tomuto tématu, který se uskuteční na začátku roku 2012 a bude se detailněji věnovat překážkám k realizaci inkluzivního vzdělávání.

Více:
Kadrnka (ODS): Školství na ulici nebo také Školy na dlažbě

##PROFIL 2001##


Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: TOP 09

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

23:08 DSZ - ZA PRÁVA ZVÍŘAT: První desítka kandidátů do nadcházejících eurovoleb

Demokratická strana zelených - ZA PRÁVA ZVÍŘAT představila první desítku svých kandidátů do eurovole…