Březina (ČSSD): Vize ředitele DPP - byznys s penězi daňových poplatníků

22.05.2012 16:14

Reakce na vyjádření ředitele pražského dopravního podniku Vladimíra Licha.

Březina (ČSSD): Vize ředitele DPP - byznys s penězi daňových poplatníků
Foto: Hans Štembera
Popisek: Karel Březina

S nevěřícím zděšením jsem si tento týden přečetl v médiích vyjádření, která pronesl ředitel pražského dopravního podniku Vladimír Lich na besedě s občany. Dopravní podnik dle jeho slov není sociální podnik a jeho jako ředitele nemusí zajímat, zda když zdraží jízdné, nebude mít část občanů již finanční kapacity na užívání městské hromadné dopravy. To je prý starostí státu a ministerstva práce a sociální věcí. Lich do podniku přišel, aby šetřil, není politik, a proto se na tyto věci ohlížet nemusí… První, co mne napadlo při čtení těchto slov, bylo: Quo vadis, Praho?

Ano, z části souhlasím s tím, že Dopravní podnik by měl být do jisté míry odpolitizován a nebráním se ani tomu, aby byl řízen po vzoru podobných podniků v zahraničí více profesionálně a lidmi se zkušenostmi z byznysu. Ovšem tak radikální pohled, jako má na řízení podniku financovaného z veřejných peněz jeho ředitel Vladimír Lich, mne coby politika zaráží, jako občana navíc osobně uráží.

Nemohu rozhodně souhlasit se snahou ředitele Licha omezit pravomoci Dozorčí rady Dopravního podniku. Jakékoliv zásahy do kompetencí tohoto orgánu, jak po tom volá pan Lich, by byly v rozporu s deklarovanou snahou o zvýšení transparentnosti hospodaření společností vlastněných hlavním městem. Odpovídalo by to však bezprecedentnímu postupu vedení pražského magistrátu, které poprvé v novodobé historii odmítlo do Dozorčí rady jmenovat zástupce opozice.

Když přejdeme to, pokolikáté už by byly jízdenky nebo časové kupóny pro pražskou MHD zdražovány, a jak to v dnešní situaci vládních škrtů dopadne na rodinné rozpočty, tak je naprostým výsměchem občanům pohrdavé přehlížení těchto dopadů ze strany ředitele Dopravního podniku. Tedy ze strany člověka, který je z veřejných rozpočtů placen. Nehledě na to, že nerozumím původu náhle nabitých pravomocí ředitele Dopravního podniku rozhodovat o cenách jízdného ve službě, kterou zajišťuje hlavní město pro své občany. Opravdu tarifní politika v pražské veřené dopravě není v kompetenci pana Licha. Naštěstí.

Poslední poznámku, kterou k „byznysovému´“ pojetí řízení Dopravního podniku mám, bych shrnul do jednoduché otázky, na kterou existuje jednoduchá a logická odpověď: Skutečně bude dopravní podnik více vydělávat, pokud zdraží své služby a řada lidí si je již nebude moct dovolit?   

Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČSSD

Ing. Kateřina Konečná byl položen dotaz

Populismus?

Dobrý den, proč s návrhem na snížení platu přicházíte až teď před volbami? A jestli vám přijde vysoký, což nerozporuji, zajímalo by mě, co s tak vysokým platem děláte vy? Dáváte třeba část na dobročinné účely, jako to třeba dělal prezident Zeman? A ještě jedna věc, není plýtvání penězi celý chod EU,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Fialova vláda podporuje a schvaluje Migrační pakt EU

22:55 Vích (SPD): Fialova vláda podporuje a schvaluje Migrační pakt EU

Jak by to asi vypadalo, kdyby místopředseda jakékoli z minulých vlád přiznal, že v zahraničí odsouhl…