Stodenní lhůta hájení už u pana ministra Fialy dávno pominula a jeho dosavadní koncepční kroky lze označit jedině jako systematický ústup z opatření vedoucích ke zvýšení konkurenceschopnosti ČR. Ministr školství Fiala ustupuje byrokratickým tlakům a koncepčním krokům, které by měly zastavit úpadek českého školství. Proto žádám ministra, aby řádně vysvětlil, jak ministerstvo školství nastaví propad školství a nastaví těžší verzi státních maturit jiným mechanismem.
Situace je opravdu tristní. Kupříkladu Japonsko navrhne pro naše studenty možnost stipendijního studia v Japonsku, ale ČR není schopna do Japonska poslat ani dostatek studentů, kteří by zvládli náročné přijímací testy z matematiky. V tuto chvíli je zcela evidentní, že úroveň vzdělanosti našich studentů především na gymnáziích je v porovnání s ostatními státy zcela nedostačující.
Na urně, kterou jsem ministrovi předal je nápis "jedna úroveň státní maturity z matematiky = konec české konkurenceschopnosti, protože tímto opatřením jsme reálně přestali motivovat žáky středních škol k tomu, aby se snažili o absolvování nějaké vyšší laťky z hlediska znalosti především matematiky tak, jak o ní hovoří strategie konkurenceschopnosti, kterou vláda přijala někdy na jaře roku 2011.
V žebříčku konkurenceschopnosti se ČR propadla již po čtvrté za sebou a nyní se nachází jednu příčku před Mongolskem. To je opravdu žalostné.
Ptejte se politiků, ptejte se Vašich volených zastupitelů, pište, co Vám osobně vadí. Registrujte se na našem serveru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: vitbarta.cz