KSČM zastává názor, že Česká republika je zemí, v níž zatím nedochází k otevřeným projevům domácího či mezinárodního terorismu. Bylo by ale nezodpovědné tento stav považovat za trvalý a nevěnovat problematice boje proti terorismu odpovídající pozornost.
Podle informací z otevřených zdrojů přes území naší republiky probíhá komunikace osob podporující terorismus i transfer financí, souvisejících s jejich aktivitami. Riziko teroristického útoku proti území, nebo zájmům ČR v zahraničí, by také úzce mohlo souviset se zahraniční politickou orientací státu. Za riziko lze považovat zcela určitě naše členství v NATO a působení Armády České republiky v zahraničních misích. Proto je třeba pozornost na základě poznatků věnovat intenzivní spolupráci Policie ČR, zpravodajských služeb a Armády ČR při zajišťování informací nezbytných k tomu, aby se předcházelo ohrožení veřejného pořádku a bezpečnosti, zejména při hromadných kulturních a sportovních akcích.
Ve vládní strategii je dán také důraz na ochranu kritické infrastruktury v rámci projektů boje proti terorismu. Zastáváme názor, že je potřeba vytvořit komplexní dokument, který by zmapoval problematiku kybernetických hrozeb z hlediska bezpečnostních zájmů ČR. Dále pak se zaměřit na problematiku krizového zajištění zastupitelských úřadů ČR, včetně jejich zaměstnanců a jejich rodin při vyhlášení krizového stavu. Zde by byl z hlediska součinnosti a rozdělení kompetencí bezpečnostních sborů i Armády ČR velice potřebný v boji proti terorismu zákon o vnitřní bezpečnosti.
KSČM soudí, že jednou z důležitých oblastí boje proti terorismu je důsledné zajištění státních hranic. Zde sehrávala svoji úlohu Cizinecká policie, u které došlo z rozhodnutí bývalého ministra vnitra Radka Johna ke změně struktury a tím k omezení její působnosti zejména na úseku kontroly pobytu cizinců a s tím souvisejícím odhalováním organizovaného zločinu, nelegální migrace, s nimiž souvisí i možnosti terorismu.
KSČM bude i nadále podporovat opatření, jejichž záměrem je zvyšovat kvalitu činnosti a výsledků orgánů působících v oblasti vnitřní bezpečnosti a veřejného pořádku a jejich vzájemnou koordinaci. Dále pak využití potenciálu dalších aktérů bezpečnosti, např. bezpečnostních, zdravotnických a sociálních služeb, soukromého sektoru či dobrovolníků. Bude také důsledně prosazovat, aby mechanismy boje proti organizovanému zločinu a terorismu byly zapracovány do všech výkonných součástí v oblasti vnitřní bezpečnosti a veřejného pořádku. V následujícím období bude dbát na to, aby byly soustavně vytvářeny podmínky pro efektivní koordinaci jednotlivých orgánů, např. podmínky pro lepší koordinaci bezpečnostních potřeb vyšších územně samosprávných celků s aktivitami Policie ČR či posilování spolupráce zpravodajských služeb ČR a Policie ČR.
Zdeněk MARŠÍČEK, stínový ministr KSČM pro rezort vnitra
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: kscm.cz