Roithová (KDU-ČSL): Telekocourkov - na tři dějství (I.)

10.07.2013 14:51

Telekocourkov - na tři dějství (I.)

Roithová (KDU-ČSL): Telekocourkov - na tři dějství (I.)
Foto: Hans Štembera
Popisek: Zuzana Roithová vstupuje také do boje o Hrad podpisovou kampaní na podporu své kandidatury

Mezilidská komunikace je nepochybně něčím, co nás odděluje od zbytku živočišné říše. Ostatně jak víme, na počátku bylo slovo a dnes světu vládnou informace. Telekomunikace v České republice jsou ovšem nepochybně něčím, co jinde nemá obdoby a jak možná nevíme, nejlépe by tomuto našemu světu ve státě slušelo jméno Telekocourkov.

Patrně většina občanů při sledování medializovaných trampot Jana Krause s reklamací iPhonu mohla mít na základě vlastních zkušeností s tím či oním operátorem pocit, že jde vlastně o jejich příběh. I já jsem před dvěma lety chtěla změnit operátora a přestože smluvně šlo vše hladce, zadrhával se přenos ještě řadu týdnů na (ne)předávání servisního čísla, jemuž nepomohl ani bezpočet telefonátů a osobních urgencí. Mezitím mi operátor odpojil nejen telefon, ale i internet, který je pro mou práci nepostradatelný. Jak jsem zjistila na sociálních sítích, šlo o zavedenou praxi, nikoli o smolnou náhodu. Účelová taktika totiž úspěšně odrazovala další uživatele od záměru přejít k jinému poskytovateli služeb. Můj problém oba operátoři nakonec vstřícně po čase vyřešili, ale pro další spotřebitele se nic nezměnilo.

Z principu jsem tedy požádala Český telekomunikační úřad (ČTÚ), aby našel systémové řešení, které nedovolí klást administrativní překážky pro spolehlivý a rychlý přechod k jiným operátorům.

A pozor: jakmile úřad zasáhl, místo kontroverzního systému tzv. servisních čísel, bylo zavedeno interní číslo, tzv. identifikátor a přechody zůstaly dál noční můrou. Dost mne tenhle "náš Kocourkov" naštval a rozhodla jsem se, že to kvůli našim spotřebitelům nevzdám. Ale až po dalším kole mých stížností a to v průběhu skoro dvou let byl problém konečně vyřešen.

Mohla bych mít radost, ale nemám. Závazné právo na snadnou přenositelnost čísel jsme totiž s kolegy v mém výboru v Evropském parlamentu prosadili už v roce 2009 v rámci tzv. Telekomunikačního balíčku*. Členské státy nečekaly na stížnosti europoslanců a samy tomu brzy přizpůsobily svá národní pravidla - jenom Česká republika zvolila taktiku mrtvého brouka! A tak zatímco jsme u nás museli čelit další roky bezprecedentním překážkám, v řadě evropských zemí šli naopak ještě dál nad rámec směrnice EU. Třeba Belgičané mohou zrušit smlouvu s operátorem hned, aniž by museli čekat měsíce či léta, než jim doběhnou uzavřené (nevýhodné) smlouvy.

Vyšlo na Blogu Aktuálně

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: kdu.cz

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Neutíkáte od problému?

Na vyřešení důchodové reformy jste měli dost času, když jste byli ve vládě, a to i ještě před covidem. Nepřišli jste s ničím a teď o ní nechcete ani s koalicí jednat, ale jak chcete i do budoucna prosadit nějakou zásadní reformu, když už teď se zdají jednání ve slepé uličce? Já mám obavu, že se jako...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Fialova vláda podporuje a schvaluje Migrační pakt EU

22:55 Vích (SPD): Fialova vláda podporuje a schvaluje Migrační pakt EU

Jak by to asi vypadalo, kdyby místopředseda jakékoli z minulých vlád přiznal, že v zahraničí odsouhl…