Zelení: Místo zdražení jízdného nižší sazbu DPH a více investic do veřejné dopravy

01.10.2013 15:24

Zelení chtějí nižší sazbu DPH pro městskou hromadnou dopravu. Uleví tak dopravním podnikům v celé republice.

Zelení: Místo zdražení jízdného nižší sazbu DPH a více investic do veřejné dopravy
Foto: zeleni.cz
Popisek: Logo Strany zelených

Nový generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy ve svém prvním veřejném vystoupení vyhlásil plán na zrušení slev pro děti a důchodce společně se zmrazením platů zaměstnanců DP. Hraje tak smutnou roli v tragédii, kterou sepsalo vedení magistrátu v čele s radním pro dopravu Jiřím Pařízkem, předsedou pražské TOP09 (a faktickým vládcem města) Jiřím Vávrou společně s primátorem Tomášem Hudečkem. Tito politici opakovaně prokazují, že nerozumí roli veřejné dopravy v metropoli.

“Budeme usilovat o podstatné snížení DPH pro veřejnou dopravu. Pražská TOP09 se dobře vyučila u Drábka a Kalouska a přichází s asociálním návrhem na zpoplatnění MHD pro děti a seniory. Současné vedení města usiluje návrhy na zdražení MHD o rozvrácení systému veřejné dopravy v Praze a zaplavení města automobily. Veřejná doprava včetně příměstkých autobusů a železnice je nezbytnou součástí organismu města. Tou však může být pouze tehdy, pokud bude cenově výhodnější než doprava autem. Už dnes se však z čistě finančního hlediska vyplatí jet ve dvou automobilem než tramvají či autobusem. Pokud budou muset platit i děti a senioři, atraktivita veřejné dopravy prudce poklesne,” tvrdí předseda pražské Strany zelených Petr Štěpánek.

“Zelení tvrdí: je třeba ukončit absurdní hru na úspory za každou cenu ve veřejné dopravě – tedy v oboru, který z principu nemůže být ziskový. Vykonává totiž veřejnou službu a šetří městu miliardy tím, že brání zaplavení města automobily Pražanů, Středočechů a dalších návštěvníků metropole. ROPID, Dopravní podnik hl. m. Prahy, autobusoví a železniční dopravci potřebují zvýšení podpory, ne její redukci. Vyšší příspěvky od EU, státu, Prahy a Středočeského kraje jsou potřeba jak na provoz, tak zejména na investice do rozšíření sítě veřejné dopravy,” tvrdí místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (SZ).

A jaký je zelený recept na situaci v dopravním podniku? “Vyzýváme vedení magistrátu a DP, aby zastavili útok na peněženky občanů i zaměstnanců DP.

Žádáme po vládě urychlené vytvoření snížené sazby DPH ve výši 5 % na jízdné ve veřejné dopravy a další veřejné služby. Jen tento jediný krok navýší příjmy z jízdného o 10 % bez toho, aby to zasáhlo peněženky občanů,” tvrdí Petr Vilgus, stínový radní Strany zelených a zastupitel z Prahy 8. “Právě moje městská část by byla významně postižena přívalem automobilů v případě, kdy by lidé v masovém měřítku přesedli z veřejné dopravy do aut,” dodává Vilgus.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Zeleni.cz

Ing. Jana Bačíková, MBA byl položen dotaz

Jak dlouho myslíte, že vaše důchodová reforma vydrží?

Dobrý den, zajímalo by mě, k čemu je dobrá důchodová reforma, na které nepanuje mezi vládou a opozicí shoda? Protože co když se nějaká schválí a jiná (další) vláda, ji zase zruší? Myslíte, že to prospěje něčemu pozitivnímu? Proč je takový problém se dohodnout? Vy jste sice opozici k jednání přizvali...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Laudát (KAN): Dobře pracovala, tak ji vyrazíme

20:03 Laudát (KAN): Dobře pracovala, tak ji vyrazíme

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny…