KDU-ČSL si zaplatila na internetovém vyhledávači Google reklamu, kde slibuje voličům, že kandidáti KDU odpoví na jejich otázky v předvolební sérii Otázek Václava Moravce. Tam však lidovci nejsou zváni.
Přestože podle celorepublikových průzkumů sociologických agentur mají naději pětiprocentní hranici překročit, pro pozvání do pořadu je potřeba získat více než pět procent právě v daném kraji, odkud se pořad vysílá.
„Česká televize by měla udělat do Otázek Václava Moravce celorepublikový průzkum. Tohle nejsou krajské volby," zlobí se pro ParlamentníListy.cz Hynek Jordán z tiskové kanceláře lidovců.
Česká televize si najala dvě agentury ke kontinuálnímu předvolebnímu průzkumu. „Strana, která dva týdny za sebou v kraji získá přes 5, respektive v rámci statistické odchylky přes 4,5 procenta hlasů, bude pozvána do vysílání," vysvětlil již před časem ParlamentnímListům.cz mluvčí České televize Ladislav Šticha.
Čtěte také:
V ČT budou véčka i zemanovci. Lidovci a zelení ostrouhají
Za zavádějící reklamu může podle lidovců ČT
Jordán problém v zadání reklamy nevidí. Z jejího dosud zavádějícího obsahu viní Českou televizi. „Ta reklama je zavádějící, protože je to problém ČT. ČT neumí nastavit průzkum na celý stát a my na to doplácíme," stěžuje si pro ParlamentníListy.cz Jordán.
Naděje upírá ke středečním Otázkám Václava Moravce z Pardubického kraje. „Tentokrát budeme v Otázkách, v Pardubickém kraji máme něco kolem šesti procent," doufá Jordán. Reklama tak podle něj splní částečně svůj účel. „Teď už s tím nic nenaděláme, měnit ji nehodláme," ujišťuje Jordán.
Dále k tématu čtěte:
Zeman s Paroubkem poprvé v jednom studiu? Možná
Krajští lídři jsou tristní. Ale ČT je na obrazovce chce
Foto: repro ČT
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Matěj Pálka