Přesun zaměstnanců původně navrhoval bývalý ministr dopravy Vít Bárta (VV). Podle dřívějšího vyjádření Šmerdy je posun termínu nutný k vypořádání sociálních aspektů převodu zaměstnanců tak, aby v SŽDC nevznikly dvě kategorie zaměstnanců.
Přesun se týká zhruba 9500 výpravčích, signalistů, hláskařů, hradlářů nebo závorářů a má jím být završen proces transformace české železnice. Počat zaměstnanců SŽDC, která v tuzemsku spravuje vlakové tratě, se po začlenění lidí od Českých drah zhruba zdvojnásobí. Dráhy nyní zaměstnávají přibližně 27 tisíc lidí.
S posunem termínu souhlasí i železniční odboráři, kteří jinak přesun zaměstnanců takzvané živé dopravní cesty do SŽDC dlouhodobě kritizují.
"Je to první krok pana ministra Šmerdy k opravdovému sociálnímu dialogu," řekl k tomu pro ČTK předseda Odborového sdružení železničářů Jaroslav Pejša. Podle něj byl původní plán převodu zaměstnanců k 1. červenci nepromyšlený.
Pro přechod takového množství zaměstnanců nejsou doposud dojednány sociální podmínky s jejich novým zaměstnavatelem, uvedl Pejša. Odboráři se ve vztahu k zaměstnancům obávají, že SŽDC nebude schopná nově příchozím zajistit stejnou míru zaměstnaneckých výhod, jaké mají dojednané v kolektivní smlouvě s Českými drahami.
Čtěte také:
- Bárta posílá na vedení ČD auditory. I kvůli jednání v "Toskánsku č.2"
- Okamura: České dráhy a nová konkurence
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb