O těchto otázkách se ve čtvrtek 20. dubna debatovalo na veřejném projednání strategického projektu Znovuzprovoznění tramvajové tratě do Líšně. Projekt obyvatelům Líšně představil náměstek primátora pro oblast investic Richard Mrázek, projektanti i zástupci Dopravního podniku města Brna, který bude hlavním investorem akce.
"Tramvaje přepravují cestující rychleji a efektivněji než autobusy či trolejbusy. Líšeň má obrovskou výhodu v tom, že zde tramvajová trať existovala a drážní těleso můžeme využít. Obnova původní trati je snadnější, než když do jiných částí města chceme přivádět tramvaj novou,“ vysvětlil důvod obnovy trati náměstek primátora Richard Mrázek.
Na realizaci projektu plánuje město Brno čerpat evropské dotace. Nyní probíhá stavební řízení, se zahájením stavby se počítá na jaře příštího roku a doba stavby je plánovaná na rok a půl. Kromě obnovy zrušené části tratě připravuje dopravní podnik také rekonstrukci dosud funkční části tratě ke Stránské skále. Více informací ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV