„Nosná konstrukce mostu je již hydraulicky nadzvednutá a usazená na prozatímních podpěrných skružích, opěry jsou obnaženy a uvolněny z ukotvení. Dnes ráno jsme zahájili jejich plánovanou demolici a odtěžení. Vytvoříme tak prostor pro nové opěry, které vybuduje generální dodavatel stavby, společnost Firesta – Fišer, rekonstrukce, stavby a.s.,“ popsal Jiří Labuda, vedoucí stavební činnosti a recyklace Smolo Recycling, s.r.o. s tím, že demoliční práce na opěrách mostu potrvají zhruba týden.
Generální oprava prvního přemostění obchvatu Českého Těšína směrem z mezinárodního hraničního přechodu v Chotěbuzi dál na Ostravu, Frýdek-Místek a na Slovensko začala na konci dubna. U mostních opěr zde docházelo k vychylování a tím ke stále většímu zvlnění vozovky před a za mostem.
Mostovka zůstane zachována a po celou dobu rekonstrukce zde doprava probíhá v režimu 1+1, tedy v obou směrech se jezdí v jednom pruhu. Po vybetonování nových opěr a odstranění bednění přijde na řadu dovoz vhodného zásypového materiálu pro provedení hutněných zásypů.
Investorem stavby je Ředitelství silnic a dálnic ČR. V příštím roce projde stejnou opravou sousední most. Investice vyjde celkem na bezmála 46 milionů korun bez daně.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV