Cheb hostil mezinárodní konferenci o železniční dopravě

24.10.2017 15:16

Konference se konala v rámci projektu Clara III, jehož cílem je zlepšení spolupráce veřejné správy v českém a německém příhraničí.

Cheb hostil mezinárodní konferenci o železniční dopravě
Foto: archiv města
Popisek: Náměstí Krále Jiřího z Poděbrad v Chebu

V Kulturním centru Svoboda se v rámci projektu Clara III, jehož cílem je zlepšení spolupráce veřejné správy v českém, bavorském a saském příhraničí, uskutečnila mezinárodní konference na téma osobní železniční doprava. Zúčastnili se jí představitelé měst a regionů z obou stran hranice, zástupci přeshraničního sdružení Euregio Egrensis, českého a bavorského ministerstva dopravy i dopravců. „Na konferenci byly shrnuty výsledky červencového mezinárodního dopravního summitu ve Furth im Waldu, na kterém ministři dopravy Dobrinth a Ťok potvrdili, že dojde k dokončení elektrifikace trati z Prahy přes Cheb na Norimberk. Chybějící úsek na německé straně byl zařazen do Spolkového plánu cest. Cílem je dokončení elektrifikace nejpozději do roku 2030. Na české straně je díky vybudování koridoru Praha-Plzeň-Cheb prakticky vše hotovo. Chybí jen krátký úsek z chebského nádraží k hranici,“ uvedl starosta Chebu Antonín Jalovec.

„Trať z Chebu na Prahu je funkční od roku 1872. Byla součástí takzvané trati Františka Josefa, která spojovala Vídeň se severoněmeckými přístavy. Také úplně první propojení Mnichova s Berlínem vedlo přes Cheb a Waldsassen. Cheb byl v minulosti významným železničním uzlem. Rozsáhlost ploch nádraží a kolejišť je toho důkazem. Elektrifikace určitě přispěje k tomu, aby tuto pozici opět získal,“ dodal Michal Pospíšil, který má na radnici na starost přeshraniční spolupráci.

Projekt Clara III umožňuje vést jednání s německými partnery

Díky elektrifikaci trati do Norimberku by přes Cheb opět mohly jezdit mezinárodní dálkové spoje. Přínosné by to bylo i z hlediska nákladní dopravy. „Po dokončení elektrifikace by podle předběžných jednání mohlo na nádraží vzniknout kontejnerové překladiště. Některé podniky z rychle se rozvíjející průmyslové zóny by to určitě přivítaly,“ upřesnil Pospíšil.

Na konferenci se dále hovořilo například o potřebě prodloužení regionálního expresu Norimberk-Cheb až do Karlových Varů, o nutnosti zatraktivnění nádražních budov na regionálních tratích nebo o dalších rozvoji stále populárnější cyklodopravy. „Projekt Clara III umožňuje vést intenzivní jednání s německými partnery, a to nejen na komunální či krajské úrovni, ale i na úrovni ministerstev a vlád obou zemí. V době, kdy německá strana brala elektrifikaci trati do Norimberka jako druhořadý úkol, došlo díky tomuto projektu k organizaci intenzivních jednání, jejichž výsledkem je zařazení této trati mezi priority Spolkového plánu cest,“ uzavřel Pospíšil.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Byl byste pro, aby měli cyklisti SPZ?

Cyklisti jsou všude a dost často bohužel nedbají pravidel silničního provozu. Už víckrát se mi ale stalo, že udělali nějaký přestupek a vlastně jim to projde, protože je nemáte jak identifikovat, i když je třeba natočíte nebo je zachytí nějaká kamera. Neměli by mít na kole něco, podle čeho půjdou id...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vsetín: Otevření dopravního terminálu a nového podchodu pod železnicí

11:33 Vsetín: Otevření dopravního terminálu a nového podchodu pod železnicí

Ve Vsetíně se dnes uskutečnilo slavnostní otevření společného odbavovacího terminálu pro železniční …