Děčín: Stavba jezu je pro vedení města prioritou

12.03.2019 17:11 | Zprávy

Až sto kamionů nahradí obří tanker, který v únoru proplul přes Děčín do Německa a dále do Holandska. Tanker dlouhý 110 metrů, široký13,5 metru s výškou trupu 5,5 metru mohl přes Děčín proplout jen díky výborným plavebním podmínkám. Tanker, který váží 900 tun a nahradí až sto kamionů, patří mezi vůbec největší vyrobené tankery v Česku. Je určený pro přepravu na řekách.

Děčín: Stavba jezu je pro vedení města prioritou
Foto: decin.cz
Popisek: Děčín

„Výroba byla složitá, stavěli jsme ho více než rok. Naše loděnice udělala ocelové kasko včetně veškerého potrubí a nátěrů,“ přiblížil obchodní ředitel loděnice Barkmet Jurij Kulchytskyj. Tanker ale čekal několik měsíců v Lovosicích na převoz po Labi kvůli dlouhodobému suchu. S celoroční splavností Labe by měl přitom pomoci připravovaný Plavební stupeň Děčín. Stavba jezu má dlouhodobou podporu nejenom vlády a provozovatelů vodní dopravy, ale také města Děčín a Ústeckého kraje.

„Vynasnažím se, aby vláda urychlila přípravu děčínského jezu, který bude přínosem nejenom pro vodní dopravu, ale také pro obyvatele našeho města. Věřím, že Děčínu přinese další rozvoj nejenom v dopravě, ale také v oblasti cestovního ruchu nebo v trávení volného času obyvatel na upravených nábřežních promenádách a v rekreačních přístavech. Neopomenutelným přínosem bude kromě zadržení vody v době sucha také protipovodňová funkce nového vodního díla,“ říká primátor Děčína Jaroslav Hrouda a dodal, že by stavba jezu mohla být velkým ekonomickým přínosem pro firmy na dolním toku Labe.

Na stavbu jezu u Děčína slyší také ústecké hejtmanství. „Ústecký kraj dlouhodobě podporuje výstavbu jezu Děčín. V našem regionu se nachází nejvíce nákladních přístavů a loděnic v České republice, které potřebují pro svoji existenci a rozvoj stabilní plavební podmínky na Labi. Více než dvacetiletou dobu přípravy děčínského jezu považuji za katastrofální. Podporujeme proto vládu, aby o výstavbě jezu konečně rozhodla,“ uvedl hejtman Ústeckého kraje Oldřich Bubeníček. Stavba jezu se připravuje již dvacet let. Pro současné vedení je jednou hlavních priorit.

Zastupitelé vyzvali premiéra, aby s ministry projednal urychlenou stavbu

Hned na prvním lednovém zasedání děčínského zastupitelstva pověřili zastupitelé primátora města k jednání s minstrem dopravy a ministrem životního prostředí o stavbě jezu. Dalo tak najevo, že se jedná o veřejně prospěšnou a důležitou stavbu pro město Děčín. Kromě toho zastupitelé vyzvali premiéra Andreje Babiše, aby s ministry projednal urychlenou stavbu jezu.

„Do projektu jsme zařadili mnoho prvků minimalizujících vliv na životní prostředí, jako jsou rybochody nebo terestrický přechod zejména pro bobra, a do přípravy stát již vložil stovky milionů korun. Současný návrh je maximálně vstřícný vůči životnímu prostředí a budeme se snažit najít cestu, jak toto vodní dílo co nejdříve postavit. Věřím, že nový posudek ukáže, že je možné vliv stavby na životní prostředí efektivně kompenzovat a dílo bude možné realizovat,“ říká bývalý ředitel Ředitelství vodních cest ČR Jan Skalický.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Zajímá mě, co si přeje ODS?

Protože vy na jednu stranu tvrdíte, že: ,,Zdá se, že si voliči nepřejí další federalizaci EU, bezbřehou migraci a ničení konkurenceschopnosti a životní úrovně radikální zelenou ideologií vtělenou do Green Dealu. To je nadějná zpráva." Jak ale vysvětlíte vaše spojení s Lidovci a TOPkou? Nemyslíte, že...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Jinde na netu:



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlín: Cestující budou ve vozech MHD platit kartou, mobilem nebo hodinkami

19:27 Zlín: Cestující budou ve vozech MHD platit kartou, mobilem nebo hodinkami

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) představila nový odbavovací systém ve vozidlech MHD. Cest…