Hradec Králové: Příjemněji bude pro cyklisty i na třídě ČSA

28.08.2011 9:28 | Zprávy

Z obdobného řešení, kterého se dočkali cyklisté v malšovické ulici Na Drahách, se mohou v blízké budoucnosti těšit i „kolaři" projíždějící samotným centrem Hradce Králové.

Hradec Králové: Příjemněji bude pro cyklisty i na třídě ČSA
Foto: hradeckralove.org
Popisek: Pohled na historické náměstí v Hradci Králové

Na části třídy Československé armády v úseku od magistrátu města po křižovatku s ulicí Divišova připravují v současné době Technické služby města Hradec Králové další opatření pro větší integraci cyklistů v městské dopravě. Jedná se o vyhrazené jízdní pruhy pro cyklisty, které by podle návrhu měly být vyznačeny po obou stranách této komunikace. Kromě cyklistických pruhů bude před světelnou křižovatkou Divišova - ČSA v řadicích pruzích vyznačen vyhrazený prostor pro cyklisty. Tato značení se v Hradci Králové zatím nevyskytují, ale velmi dobře se již osvědčila v jiných městech.

„V sobotu proběhne pokládka živice v prostoru upravovaných zastávek MHD před magistrátem města. Ve stejném termínu se uskuteční lokální značení v předem vymezených místech od ul. Pelclova po ulici Divišova. V neděli bude zřízen cyklopruh od Buzulucké ulice po Pelclovu," upřesňuje Tomáš Pospíšil z Technických služeb města Hradec Králové. Podle plánu by měly být cyklopruhy v celé délce hotovy do konce prázdnin. „Provoz v tomto nově dopravně upraveném prostoru je v souladu s platnou českou legislativou," dodává Pavla Černá, vedoucí odboru dopravy Magistrátu města Hradec Králové.

Cyklodopravou v našem městě se bude také v nejbližší době zabývat detailněji web města Hradec Králové. Právě tam naleznou vyznavači cyklodopravy a cykloturistiky více informacím nejen ke stávajícím podmínkám pro cyklisty, ale i k přípravě nových opatření a staveb a k záměrům do budoucna.

Cyklisté by měli být vnímáni jako plnohodnotní účastníci provozu. V Hradci Králové používá kolo k dopravě zhruba 10 tisíc obyvatel města a podle statistiky a průzkumů denně ujedou tito cyklisté celkem 60 tisíc km, přičemž průměrná délka tras se pohybuje kolem 3 km. Průzkum ukázal, že značný počet hradeckých cyklistů by uvítal budování dalších cyklostezek v rámci města. V rámci podpory cyklistické dopravy ve městě se v současné době prověřují jednotlivá opatření vedoucí k preferenci a integraci cyklistů v silničním provozu. Jde o standardní a integrační řešení, které se čím dále více objevuje i v dalších městech (Praha, Pardubice, Břeclav...).

Magdaléna Vlčková
tisková mluvčí MmHK

Další zprávy z Hradce Králové čtěte ZDE

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Hradeckralove.org

Mgr. Ondřej Krutílek byl položen dotaz

Auta

Dobrý den, četl jsem o té vaší aktivitě, jak chcete zachránit automobilový průmysl. Upřímně, myslíte, že EU ustoupí od toho nesmyslného zákazu aut se spalovacími motory? Myslíte, že je ČR na tento zákaz připravena? A chápete obavy obyčejných lidí, že prostě na elektroauta mít nebudou? Když už chce E...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Po roce bude opět k vidění unikátní modelové kolejiště

22:41 Plzeň: Po roce bude opět k vidění unikátní modelové kolejiště

Plzeňští železniční modeláři po roce opět zpřístupní veřejnosti modelové kolejiště, na němž pracují …