„Cílem celorepublikového projektu je vzdělávat úředníky na všech stupních veřejné správy ve správné komunikaci s lidmi s postižením a se seniory,“ přiblížila Eva Herinková. Díky projektu by měla postupně vznikat síť míst, na nichž občané s různými typy omezení najdou profesionály, kteří vědí, jak k nim přistupovat, jak s nimi komunikovat a zacházet.
„Víte, jak projet s invalidním vozíkem sypkým terénem? Jak projít s nevidomým dveřmi a nepraštit se ani Vy ani nevidomý? Víte, co vadí nedoslýchavému? Řekli Vám o tom něco ve škole? Mně ne, takže jsme na tom asi stejně. Protože nemáme dost informací, cítíme rozpaky a úzkost z toho, jak se k handicapovaným lidem chovat. Jsem přesvědčená, že je o čem hovořit a čemu se naučit. Jde o to, abychom se k sobě navzájem uměli chovat slušně a správně. Projekt Přátelská místa proto považuji za velice potřebný a smysluplný,“ uvedla patronka Taťjana Medvecká. Podle Renaty Rucké, nevidomé lektorky projektu, současná neznalost vede v běžném životě k celé řadě nepříjemných nedorozumění.
Certifikát, jejž Plzeň získala, dokládá, že má magistrát mezi zaměstnanci vyškolené úředníky pro správnou komunikaci s handicapovanými a seniory. Klienti v praxi poznají standard nabízených služeb díky logu Přátelské místo.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV