Olomouc: Další krok ke zvýšení spolehlivosti tramvajové dopravy

30.05.2018 12:19

Dopravní podnik města Olomouce dokončil modernizaci měnírny a posílil napájení tramvajové trati na třídě Kosmonautů. Nová investice přispěje k vyšší spolehlivosti a otevírá prostor pro rozšiřování tramvajové dopravy ve městě.

Olomouc: Další krok ke zvýšení spolehlivosti tramvajové dopravy
Foto: olomouc.cz
Popisek: Olomoucká radnice

K modernizaci a rozšíření trakční měnírny Jih v ulici Kavaleristů Dopravní podnik města Olomouce přistoupil kvůli zvýšené intenzitě dopravy poté, co se tramvajová síť v roce 2013 rozšířila směrem na Nové Sady. Zvýšený výkon měnírny bude zároveň sloužit i jako záloha pro napájení úseku v přednádraží. Dopravnímu podniku se tak díky tomu podaří minimalizovat i riziko ochromení páteřního uzlu tramvajové dopravy v Olomouci.

Dokončená investice přispívá ke stabilizaci zdrojů napájení v tomto úseku tramvajové větve a navíc vytváří rezervy pro další rozvoj tramvajové sítě ve městě,“ zhodnotil investiční náměstek primátora Filip Žáček. „S rozšířením tramvajové trati počítáme především v souvislosti s aktuálně připravovaným velkým projektem druhé etapy prodloužení stávající tramvajové trati, která cestující zavede do nitra sídliště Povel a Nové Sady. Plánovaná třetí etapa tramvajové trati má přivést tramvaje až na samý okraj městské části Slavonín,“ připomněl náměstek Žáček.

Měnírna získala i nový řídící systém a vzduchotechniku

„V souvislosti se zvýšenou intenzitou dopravy přes tř. Kosmonautů výrazně vzrostla spotřeba trakční elektrické energie. S takovou energetickou zátěží však při výstavbě měnírny Jih v roce 1997 nebylo počítáno, proto jsme přistoupili k modernizaci stávající trakční měnírny. Další součástí aktuálně dokončené investice byla pokládka trakčních kabelů na třídě Kosmonautů,“ vysvětlil technický ředitel Dopravního podniku města Olomouce Petr Kocourek. V průběhu výstavby byly položeny trakční kabely v celkové délce více než 7 km. S pokládkou nových trakčních kabelů byl výkon transformátorů navýšen z 2 000 kVA na současných 3 300 kVA. Měnírna získala také nový řídící systém a vzduchotechniku.

Stavební práce probíhaly po etapách tak, aby zůstal tramvajový provoz zcela zachován. Celkové náklady na modernizaci dosáhly zhruba 18 milionů korun. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Operačního programu Doprava ve výši 85 procent uznatelných nákladů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Jak chcete přimět ANO znovu jednat o důchodech?

Váš záměr byl dobrý, ale evidentně se nepovedl. Myslíte, že jste se tedy jako moderátor osvědčil? A nemáte pocit, že je tu mezi vládou a opozicí až příliš hluboká propast, která se bohužel pro nás čím dál víc prohlubuje a vlastně je to vidět i ve společnosti, která je rozdělená.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České Budějovice: Primátorka pozdravila zlaté volejbalisty

16:31 České Budějovice: Primátorka pozdravila zlaté volejbalisty

V pořadí už jedenáctý extraligový titul získali volejbalisté Českých Budějovic, když ve čtvrtém finá…