Olomouc: Další krok ke zvýšení spolehlivosti tramvajové dopravy

30.05.2018 12:19

Dopravní podnik města Olomouce dokončil modernizaci měnírny a posílil napájení tramvajové trati na třídě Kosmonautů. Nová investice přispěje k vyšší spolehlivosti a otevírá prostor pro rozšiřování tramvajové dopravy ve městě.

Olomouc: Další krok ke zvýšení spolehlivosti tramvajové dopravy
Foto: olomouc.cz
Popisek: Olomoucká radnice

K modernizaci a rozšíření trakční měnírny Jih v ulici Kavaleristů Dopravní podnik města Olomouce přistoupil kvůli zvýšené intenzitě dopravy poté, co se tramvajová síť v roce 2013 rozšířila směrem na Nové Sady. Zvýšený výkon měnírny bude zároveň sloužit i jako záloha pro napájení úseku v přednádraží. Dopravnímu podniku se tak díky tomu podaří minimalizovat i riziko ochromení páteřního uzlu tramvajové dopravy v Olomouci.

Dokončená investice přispívá ke stabilizaci zdrojů napájení v tomto úseku tramvajové větve a navíc vytváří rezervy pro další rozvoj tramvajové sítě ve městě,“ zhodnotil investiční náměstek primátora Filip Žáček. „S rozšířením tramvajové trati počítáme především v souvislosti s aktuálně připravovaným velkým projektem druhé etapy prodloužení stávající tramvajové trati, která cestující zavede do nitra sídliště Povel a Nové Sady. Plánovaná třetí etapa tramvajové trati má přivést tramvaje až na samý okraj městské části Slavonín,“ připomněl náměstek Žáček.

Měnírna získala i nový řídící systém a vzduchotechniku

„V souvislosti se zvýšenou intenzitou dopravy přes tř. Kosmonautů výrazně vzrostla spotřeba trakční elektrické energie. S takovou energetickou zátěží však při výstavbě měnírny Jih v roce 1997 nebylo počítáno, proto jsme přistoupili k modernizaci stávající trakční měnírny. Další součástí aktuálně dokončené investice byla pokládka trakčních kabelů na třídě Kosmonautů,“ vysvětlil technický ředitel Dopravního podniku města Olomouce Petr Kocourek. V průběhu výstavby byly položeny trakční kabely v celkové délce více než 7 km. S pokládkou nových trakčních kabelů byl výkon transformátorů navýšen z 2 000 kVA na současných 3 300 kVA. Měnírna získala také nový řídící systém a vzduchotechniku.

Stavební práce probíhaly po etapách tak, aby zůstal tramvajový provoz zcela zachován. Celkové náklady na modernizaci dosáhly zhruba 18 milionů korun. Projekt je spolufinancován Evropskou unií z Operačního programu Doprava ve výši 85 procent uznatelných nákladů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

věcná diskuze

Dobrý den, máte dojem, že se na půdě Sněmovny odehrává věcná diskuze? Já mám spíš dojem, že koalice ani diskutovat nechce, že si je jistá svou většinou a naopak opozice obstruuje (většinou až moc), aby se zviditelnila. Nějaký smysluplný dialog mezi vládou a opozicí nevidím a myslím, že je chyba na o...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Znojmo: Odborné sociální poradenství nově v Domečku, brzy bude otevřen i společenský sál

16:14 Znojmo: Odborné sociální poradenství nově v Domečku, brzy bude otevřen i společenský sál

Znojemské Centrum odborného sociálního poradenství (dále COSP) se přestěhovalo do bývalého Hotelu Zn…