Olomouc: S úpravou provozoven a restauračních zahrádek v centru pomůže vyšší dotace

28.02.2024 20:09 | Tisková zpráva

Stále více provozoven, jejich označení, reklamních poutačů i restauračních zahrádek by mohlo mít v centru města kultivovanější podobu. Už od roku 2021 úpravu vzhledu provozoven v městské památkové rezervaci podle navržené metodiky město podporuje finančními dotacemi pro majitele.

Olomouc: S úpravou provozoven a restauračních zahrádek v centru pomůže vyšší dotace
Foto: olomouc.cz
Popisek: Olomoucká radnice

Letos maximální částku navyšuje na 30 tisíc korun v případě označení provozovny a na 100 tisíc korun pro předzahrádky. „Kultivace veřejného prostoru a pokles vizuálního smogu v městské památkové rezervaci jsou stále aktuální témata. I když už se v posledních letech zvláště v některých ulicích v centru města daří vzhled provozoven upravovat s respektem k místu, kde se nacházejí, stále je na čem pracovat. Dotační program tak má jasný smysl. Věřím, že možnost získat vyšší příspěvek, ať už na návrh a výrobu reklamního poutače nebo na úpravu vzhledu předzahrádky, bude pro majitele motivační,“ uvažuje primátor města Olomouce Mirek Žbánek.

Anketa

Která vládnoucí strana zatím nejvíce prospěla České republice?

2%
3%
0%
92%
0%
0%
3%
hlasovalo: 50581 lidí

Přehledný návod, jak postupovat při plánování změny vzhledu nemovitosti, sestavil útvar hlavního architekta ve spolupráci s orgány památkové péče již před třemi lety. Doporučující dokument shrnuje zásady kvalitní praxe a vychází z aktuálních zkušeností dalších českých měst. „Vlastníkům a provozovatelům radí, jak při schvalování označení v městské památkové rezervaci postupovat, a urychluje proces při získání kladného stanoviska odboru památkové péče,“ vysvětluje Jana Křenková z útvaru hlavního architekta.

K materiálu, věnujícímu se označování provozoven, přibyla v roce 2022 také metodika s názvem „Restaurační zahrádky v MPR Olomouc“. Ta je závazná pro nové restaurační zahrádky a pro ty stávající stanovuje tzv. přechodné období do roku 2028. Tehdy se i pro ně stanou pravidla závaznými.

V rámci dotačních programů odboru strategie a řízení mohou majitelé provozoven žádat o příspěvek na pořízení nového návrhu označení provozovny či reklamního poutače i jeho následnou instalaci, a to ve výši maximálně 30 tisíc korun se spoluúčastí žadatele minimálně 25 procent uznatelných nákladů. Pro zájemce o příspěvek z tohoto programu je připraveno celkem 130 tisíc korun. V případě dotací pro přeměnu nebo stavbu nových restauračních zahrádek se jedná o příspěvek v maximální výši 100 tisíc korun, minimální spoluúčast je taktéž 25 procent. V tomto programu čeká na žadatele celkem 200 tisíc korun.

Příjem žádostí v obou programech začne 25. března a potrvá až do 31. srpna. Jakmile to bude aktuální, formulář najdou zájemci na webu ZDE. Ucelená pravidla, jak při úpravě vzhledu provozovny či předzahrádky postupovat, jsou dostupná v metodikách ZDE.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Tomio Okamura byl položen dotaz

Dobrý den, pane Okamuro,

je SPD ochotná ke spolupráci, příp. k vytvoření koalice s KSČM pro parlamentní volby v příštím roce? Děkuji.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Zlín: Ve městě začal odchyt přemnožených nutrií

20:27 Zlín: Ve městě začal odchyt přemnožených nutrií

Statutární město Zlín zahájilo ve spolupráci s externí firmou odchyt přemnožených nutrií. První odch…