Organizační změny Městského úřadu Uherské Hradiště

04.06.2015 13:38

Možnost vyřídit si více věcí na jednom místě, zjednodušení i zrychlení práce úředníků přinesou občanům rozsáhlé organizační změny na uherskohradišťském městském úřadě.

Organizační změny Městského úřadu Uherské Hradiště
Foto: Uherské Hradiště
Popisek: Uherské Hradiště

Změny struktury úřadu, zahrnující zrušení několika původních odborů městského úřadu a zřízení menšího počtu odborů nových, stejně jako sloučení některých odborů dohromady, schválila dne 2. června rada města. Všechny novinky budou platné s účinností od 1. července. 

Občané nemusejí mít strach, že by od 1. července nastal zmatek a že by nevěděli, kam mají jít vyřídit pas, občanku nebo stavební řízení,“ nechal se slyšet starosta Stanislav Blaha.

Zásadním důvodem změn je oddělení agend státní správy a samosprávy a celkové zjednodušení systému fungování úřadu, které bude mít příznivý dopad jak na komfort pro občana, tak také na efektivnější výkon práce úředníků.  „Naším cílem je, aby úřad byl plně funkční. V některých městech už byly podobné změny úspěšně zavedeny. Občané se zavčasu dozvědí, kam co mají jít vyřizovat. Pro občany samotné se ale mnoho věcí měnit nebude,“ uvedl starosta Blaha.

Jako příklad nejvýraznějších změn uvedl nově vznikající odbor stavebního úřadu a životního prostředí. Sem přejde například státní správa bývalého odboru životního prostředí, odboru architektury, plánování a rozvoje v oblasti památkové péče a územního plánování a stavebně technické agendy odboru dopravy. “Jsou to jednoduše věci, které nesouvisejí se samosprávou a mají k sobě vzájemně blízko. Zákonem daný, smíšený model veřejné správy, při kterém vykonáváme jak státní správu, tak i samosprávu, samozřejmě v podmínkách města zcela rozdělit nelze,“ poznamenal starosta.

„Cílem navrhovaných organizačních změn je snížení počtu odborů a zefektivnění práce úřadu, včetně zrychlení přenosu informací,“ vysvětlil tajemník Městského úřadu Uherské Hradiště Josef Botek. Podle jeho slov budou změny zahrnovat také nový organizační řád, včetně náplně činností odborů. Schéma organizační struktury schválila rada města již v dubnu. Personální záležitosti a případný přesun některých pracovišť v rámci úřadu jsou zatím v řešení.

„Tyto věci nebyly v radě města řešeny, jsou ve vývoji. S jistotou však můžeme říci, že změny nepřinášejí propouštění zaměstnanců, doplnil starosta.

Schéma organizační struktury Městského úřadu Uherské Hradiště, které bylo podkladem dále připravovaných organizačních změn, bylo schváleno usnesením rady města ze dne 28. dubna. Stanovit rozdělení pravomocí v městském úřadu, zřizovat a rušit odbory a oddělení městského úřadu a schvalovat organizační řád městského úřadu je vyhrazenou pravomocí rady města (dle § 102 odst. 2 zákona o obcích).

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Opravdu máte čisté svědomí?

Dobrý den, opravdu vám přijde OK přijít k titulům tím, že publikujete v podezřelých časopisech nebo v těch, v jejichž vedení jste sám seděl? To vám přijde v pořádku? Dosud jste na mě působil jako morální autorita, ale teď už si to o vás nemyslím

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Brno: Loňský rekord návštěvnosti Open House Brno padl

10:23 Brno: Loňský rekord návštěvnosti Open House Brno padl

Přes 31 tisíc návštěv, prohlídky s asistenční službou pro nevidomé či světová hudební premiér,– to b…