Původní výstavba dálnice D46 na trase Vyškov – Olomouc byla doprovázena výjimkami z norem ve formě možnosti provozu navzdory chybějícím připojovacím a odbočovacím pruhům. Připojení a odbočení se dělo pomocí připojovacího, respektive odbočovacího klínu. Řešení aktuálně nevyhovuje předpisům odpovídajících intenzitě provozu. Při posledním sčítání dopravy využívalo prostějovskou dálnicí 30 500 aut všech kategorií denně.
Vzhledem k dopravní zátěži Ředitelství silnic a dálnic ČR zahajuje realizaci doplnění odbočovacích a připojovacích pruhů. Zásadní modernizační akcí je stavba „D46 MÚK Prostějov-střed“.
Projekt za cca 196 milionů Kč bez DPH začíná 24. 8. 2020 (pondělí) a bude trvat 29 měsíců. Dojde na vybudování připojovacího a odbočovacího pruhu, demolici nosné konstrukce stávajícího mostního objektu o třech polích a počítáme s vybudováním nového mostního objektu, který bude rozšířen oproti stávajícímu stavu. Dále bude zhotoveno sedm vodohospodářských objektů, devět elektrorozvodných objektů, ochrana plynovodu, a také zajištění protihlukové stěny.
Stavba přinese zvýšení bezpečnosti silničního provozu na mimoúrovňové křižovatce Prostějov-střed, a to zřízením odbočovacích pruhů pro větve Vyškov – Prostějov 2 a Olomouc – Prostějov a připojovacího pruhu pro větev Prostějov – Vyškov. Přídavné pruhy jsou navrženy do šířky 3,25 metru. Po dokončení díla budou odstraněny kolizní body silničního provozu.
Dne 19. 8. 2020 bylo předáno staveniště a následují přípravné práce (přeložky inž. sítí, dokumentace apod.). Hlavní etapa budování pruhů nastane v příštím roce, do té doby řidiči mohou počítat s plynulým provozem bez omezení na dálnici D46.
Veškeré další podrobnosti najdete v letáku stavby ZDE, aktuality včetně námětů do reportáží sledujte na krajském Twitteru ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV