Říčanská radnice se připravuje na zákaz vjezdu kamionů do Prahy

04.09.2016 13:44

Praha avizovala, že hodlá od nového roku vytlačit tranzit kamionů mimo své území. Říčany, které leží na křižovatce mezi dálnicí D1 a Pražským okruhem, by čekal totální dopravní kolaps.

Říčanská radnice se připravuje na zákaz vjezdu kamionů do Prahy
Foto: info.ricany.cz
Popisek: Říčany

Říčanští zastupitelé proto žádají okamžitou dostavbu silničního okruhu kolem Prahy a vyzývají Středočeský kraj, aby nedopustil dopravní obětování obcí u Prahy.

„Vlastně Pražanům rozumím. Kamiony z celé Evropy čadí v dlouhých frontách pod okny Spořilova. Magistrát chce své občany ochránit,“ říká starosta Vladimír Kořen (Klidné město) a doplňuje: „Jenom chci upozornit, že si Praha podřízne sama větev. Kamionový kolaps v říčanských ulicích zastaví zásobování logistických center a Prahy. Tranzit patří na dálnice.“

Proto říčanští zastupitelé již letos v únoru souhlasili s realizací projektu, jehož cílem je také omezení průjezdu nákladních vozidel městem o hmotnosti přes 12 tun. „Připravujeme nyní podklady pro celkové řešení, součástí bude dopravní průzkum přesahující hranice města Říčany, návrh úpravy dopravních značek a projednání s příslušnými úřady. Budeme spolupracovat s okolními obcemi, aby se dopravní zátěž nepřenesla na ně,“ přibližuje radní David Michalička (Klidné město).  

Cílem bude převedení tranzitní těžké dopravy na stávající síť dálnic a silnic I. třídy. Do města by však mohly kamiony pro místní zásobování, ale například v omezenou denní dobu.

Praha i Říčany se shodují u dostavby okruhu

Urychlené řešení dopravního zatížení města vyvolala i zpráva o zpomalení dostavby silničního okruhu kolem Prahy (SOKP 511). „Vláda vyřadila dostavbu Pražského okruhu mezi Říčany a Běchovicemi z priorit akcí podporovaných ze zdrojů EU. Tím spustila vlnu paniky. Stále čekáme na jasné sdělení, že těch dvanáct kilometrů zásadních pro celou dopravu v Praze zaplatí stát,“ vysvětluje starosta Říčan a dodává: „Je jedno, jestli jsou u vlády sociální nebo občanští demokraté, Ano či TOP 09. Na téhle silnici si zatím všichni vylámali zuby.“

Praha i Říčany jsou v dostavbě SOKP 511 – tedy jihovýchodní části Pražského okruhu zajedno.  Alespoň v deklaracích, posunutí stavby za horizont roku 2025 je podle říčanské radnice neodpovědný hazard.

Praha nyní zpracovává podrobnou dokumentaci k omezení vjezdu tranzitní nákladní dopravy. Snahou je snížit dopravní zátěž v hlavním městě až o cca 50 %. Omezení začne platit, až bude v právní moci rozhodnutí příslušných silničních správních úřadů. Možným termínem je však už rok 2017.

„Šetření ukázalo, že celkového počtu kamionů vyjíždějících z oblasti na hranicích Prahy a části Středočeského kraje vymezenou na jihu současným a budoucím vedením Pražského okruhu, je 30 % vozidel, která v ní měla zdroj své cesty a 70 % vozidel, která celou oblastí pouze projela. Vztáhneme-li tyto podíly na výsledky kordonového sčítání provedeného na hranicích téže oblasti v roce 2015, lze počet tranzitujících kamionů odhadnout na cca 17 až 18 tisíc vozidel projíždějících Prahou denně,“ sdělil tiskový mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberec: Zastupitelstvo schválilo znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd

13:05 Liberec: Zastupitelstvo schválilo znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd

Zastupitelstvo města Liberec schválilo záměr znovuobnovení lanové dráhy na Ještěd ve variantě: jedna…